Ο προγραμματισμός ως πτυχή του ψηφιακού αλφαβητισμού και της καλλιέργειας της υπολογιστικής σκέψης: η περίπτωση της ανάπτυξης και διασκευής ψηφιακών παιχνιδιών

Περίληψη

Αν και η «υπολογιστική σκέψη» θεωρείται απαραίτητη δεξιότητα του 21ου αιώνα, δεν γνωρίζουμε επαρκώς τις νοητικές διαδικασίες με τις οποίες τα άτομα, και ιδιαίτερα τα παιδιά, μπορούν να αντιληφθούν, να εκφράσουν και να χρησιμοποιήσουν τις πιο σύνθετες πρακτικές της, όπως η αφαίρεση. Η παρούσα διδακτορική διατριβή επιδιώκει να εντοπίσει και να περιγράψει τις στρατηγικές που επινοούν και εφαρμόζουν οι μαθητές, για να επιλύσουν αυθεντικά προβλήματα με υπολογιστικό τρόπο. Ειδικότερα, μελετάται η δραστηριότητα των μαθητών κατά τη συνεργατική διασκευή ψηφιακών παιχνιδιών με διασυνδεδεμένες υπολογιστικές λειτουργικότητες όπως ο προγραμματισμός, ο δυναμικός χειρισμός και η οπτική διαχείριση δεδομένων. Η διατριβή παρουσιάζει την ανάλυση και τα αποτέλεσματα αποτελέσματα μιας ποιοτικής έρευνας σχεδιασμού που υλοποιήθηκε με μαθητές Γυμνασίου σε συνθήκες τάξης. Οι μαθητές έπαιξαν και διασκεύασαν δυο ψηφιακά παιχνίδια σε δυο διαδικτυακά λογισμικά προγραμματισμού, που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια της παρο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Even though "computational thinking" is considered a core 21st-century skill, there is still limited knowledge about the mental process by which children may perceive, express and use the most complex computational practices such as abstraction. This research seeks to identify and describe students' strategies for solving authentic problems computationally. It focuses on studying and analyzing student activity during the collaborative modding of digital games with the use of integrated computational affordances, such as programming, dynamic manipulation and visual data handling. The thesis presents the analysis and results of design-based research with junior-high-school students implemented in the school context. The participant students played and modified two digital games in two online programming applications, developed for this study, that integrate different computational affordances. The results highlight and elaborate on student strategies that involve the expression and use o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48514
ND
48514
Εναλλακτικός τίτλος
Programming as an aspect of computational literacy and computational thinking: the case of designing and modding digital games
Συγγραφέας
Γριζιώτη, Μαριάνθη του Σταύρος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κυνηγός Πολυχρόνης
Σμυρναίου Ζαχαρούλα
Παπανικολάου Κυπαρισσία
Δασκολιά Μαρία
Ψυχάρης Γεώργιος
Φεσάκης Γεώργιος
Σγουροπούλου Κλειώ
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστική σκέψη; Έρευνα σχεδιασμού; Ψηφιακά παιχνίδια; Εκπαιδευτικές εφαρμογές; Διδακτική προγραμματισμού; Γλώσσα προγραμματισμού logo; Σχεδιασμός εκπαιδευτικού λογισμικού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
454 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)