Η βασική εκπαίδευση στο Δήμο Ερμούπολης: τα δημοσυντήρητα αλληλοδιδακτικά σχολεία (1829-1862)

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα στρέφεται στο χώρο της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ερμούπολη Σύρου κατά την καποδιστριακή και οθωνική περίοδο στα δημοσυντήρητα αλληλοδιδακτικά σχολεία. Στόχοι της είναι η διερεύνηση, αποκάλυψη, κατανόηση και ερμηνεία της εκπαιδευτικής κατάστασης σε συνδυασμό με τις κοινωνικοοικονομικές και πολιτικές συνθήκες που επικρατούσαν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Η προσέγγιση των τεκμηρίων έγινε με την ιστορική μέθοδο η οποία συνέβαλε στην προσπέλαση των πηγών και την ανάδειξη της ιστορικής αλήθειας. Παράλληλα επιχειρήθηκε και μια ερμηνεία των τεκμηρίων με την εφαρμογή της ερμηνευτικής μεθόδου. Στην Ερμούπολη, η εκπαίδευση ήταν ένα από τα πρώτα μελήματα των κατοίκων. Σημαντικό ρόλο σε αρχικό στάδιο κυρίως διαδραμάτισαν και οι ιεραπόστολοι. Η συνεισφορά τους κρίνεται σημαντική τόσο στην ίδρυση σχολείων όσο και στη χρηματοδότησή τους. Η έλλειψη δημόσιων σχολείων τα πρώτα χρόνια οδήγησε στην ίδρυση ενός αριθμού ιδιωτικών σχολείων, στα οποία η ποιότητα της προσφερόμενης εκπαί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The current research involves the area of primary education in the municipality-subsidized mutual teaching schools of Hermoupolis during the Kapodistrian and King Otto historical period. The aims of the research are the investigation, discovery, comprehension and interpretation of the educational system in conjunction with the socio-economic and political conditions prevailing in the particular time frame. The collection of data was accomplished via the historical method which contributed in the prevalence of the historical truth through valid sources. Furthermore, the interpretation of the data was attempted with the application of the interpretative method. Education in Hermoupolis was one of the main concerns of its citizens. Missionaries originally played an important role in the educational development of Syros. Their contribution is considered as equally important as the founding and funding of these schools. The lack of public schools during the first years led to the founding o ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26877
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26877
ND
26877
Εναλλακτικός τίτλος
The primary education in the municipality of Hermoupolis: the subsidized mutual teaching schools from the nunicipality of Hermoupolis (1829-1862)
Συγγραφέας
Ζαχαράκης, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Ευστράτιος)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Παπαϊωάννου Απόστολος
Πανταζής Σπυρίδων
Πάγγε Πολυξένη
Μπουζάκης Σήφης
Ράσης Σπυρίδων
Χουρδάκης Αντώνιος
Τζήκας Χρήστος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ερμούπολη; Καποδίστριας, Ιωάννης; Οθωμανική περίοδος; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια; Εκπαιδευτική πολιτική; Αλληλοδιδακτικά σχολεία; Εκπαίδευση, Οργάνωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)