Εκπαιδευτική πολιτική και καινοτόμες δράσεις στην εκπαίδευση: μία πρόταση εφαρμογής περιβαλλοντικού προγράμματος, με έμφαση στη δημιουργία βιολογικού σχολικού κήπου

Περίληψη

Στην παρούσα έρευνα αξιοποιήθηκε αρχικά δείγμα 216 μαθητών/τριών προκειμένου να διερευνηθούν οι αρχικές τους ιδέες σχετικά με τη διατροφή, τις προτιμήσεις και την κατανάλωση εποχικών λαχανικών. Ακολούθησε εφαρμογή διδακτικής παρέμβασης σε τέσσερα δημόσια, δημοτικά σχολεία της Θεσσαλονίκης, δύο εκ των οποίων ήταν στην Ανατολική και δύο στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Συμμετείχαν 82 μαθητές/τριες τρίτης τάξης δημοτικού. Η διδακτική παρέμβαση διήρκησε μια σχολική χρονιά και οι θεματικές ενότητες με τις οποίες ήρθαν σε επαφή οι μαθητές/τριες είχαν άμεση σχέση με την ύλη του μαθήματος της Μελέτης του Περιβάλλοντος. Οι δραστηριότητες του σχολικού εγχειριδίου αναπροσαρμόστηκαν και εμπλουτίστηκαν με βιωματικές δραστηριότητες, ενώ πλαισιώθηκαν από τη δημιουργία βιολογικού σχολικού κήπου. Διερευνήθηκαν η διατροφική γνώση και η διατροφική συμπεριφορά των μαθητών/τριών, οι προτιμήσεις και η συχνότητα κατανάλωσης λαχανικών, οι γνώσεις και οι στάσεις τους απέναντι στα τροφοχιλιόμετρα και την εποχικότητα κατ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present study, a sample of 216 students was used to investigate their initial ideas about nutrition, preferences and consumption of seasonal vegetables. This was followed by the implementation of a teaching intervention in four public, primary schools in Thessaloniki, two of which were in Eastern and two in Western Thessaloniki. In the study participated 82 third grade primary school students. The teaching intervention lasted one school year and the thematic units with which the students came in contact were directly related to the subject of the Environmental Studies course. The activities of the school textbook were adapted and enriched with experiential activities, while they were accompanied by the creation and implementation of an organic school garden. The nutritional knowledge and nutritional behavior of the students, the preferences and frequency of vegetable consumption, the knowledge and attitudes towards food and seasonality of vegetable and fruit consumption, their a ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2023)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48315
ND
48315
Εναλλακτικός τίτλος
Educational policy and innovative actions in education: a proposal for the implementation of an environmental program emphasized on the creation of an organic school garden
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Αθανασία του Σωτήριος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χαραλάμπους Δημήτριος
Γεωργόπουλος Αλέξανδρος
Τζίμητρα - Καλογιάννη Ειρήνη
Δημητρίου Αναστασία
Μόγιας Αθανάσιος
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Μαλανδράκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικός κήπος; Διατροφή; Βιωματική μάθηση; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Καινοτόμες δράσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 347 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.