Αλγοριθμικές διαδικασίες ως κύρια μαθηματική γνώση: διδασκαλία και μάθησή τους στο δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Οι αλγόριθμοι αποτελούν κύριο και ουσιώδες κομμάτι της διαδικαστικής γνώσης στα Μαθηματικά. Μάλιστα, τα Μαθηματικά, υπό μία διασταλτική έννοια, είναι μόνο αλγόριθμοι. Ως αλγόριθμοι, σύμφωνα με τον σύγχρονο εννοιολογικό προσδιορισμό τους, δε λογίζονται, αποκλειστικά, οι τυποποιημένες διαδικασίες, όπως η εκτέλεση αριθμητικών πράξεων, αλλά όλες οι ακολουθιακές σειρές, καλά ορισμένων, πεπερασμένων βημάτων (εντολών ή ενεργειών) που μπορεί να επαναλαμβάνονται, οι οποίες καθορίζουν τρόπους επιτυχούς ολοκλήρωσης μιας συγκεκριμένης διεργασίας. Ένας αλγόριθμος είναι μια μεθοδική σειρά βημάτων, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκτέλεση υπολογισμών, την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων. Ένας αλγόριθμος δεν είναι ένας συγκεκριμένος υπολογισμός, αλλά η μέθοδος που ακολουθείται κατά τον υπολογισμό. Ωστόσο, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ο ορισμός του αλγόριθμου είναι ψαλιδισμένος, καθότι ως αλγόριθμοι θεωρούνται, κατά βάση, μόνο οι τυποποιημένες διαδικασίες, κατά την εκτέλεση των τεσσάρων ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Algorithms are a main and essential part of procedural knowledge in Mathematics. Indeed, Mathematics, in a broad sense, is only algorithms. Algorithms, according to the modern conceptual definition, do not have the meaning of exclusively standardized procedures, such as performing arithmetic operations, but all sequences of well-defined, finite steps (commands or actions) that may be repeated, which define ways so as to complete successfully a particular process. An algorithm is a methodical set of steps that can be used to perform operations, solve problems and make decisions. An algorithm is not a specific calculation, but the method used when making the calculation. However, in Primary Education, the definition of algorithm is restricted, since only standardized procedures, in order to perform the four arithmetic operations, are considered as algorithms. The "mathematical" algorithm differs from the "computational-symbolic" algorithm, as the latter is determined by its computer appl ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 9/2021)
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48056
ND
48056
Εναλλακτικός τίτλος
Algorithmic procedures as the main mathematical knowledge: the teaching and learning of algorithms in primary school
Συγγραφέας
Μαστρογιάννης, Αλέξιος του Δημήτριος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Μαθηματικών και Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Ρασσιάς Ιωάννης
Βουδούρη Αγγελική
Μπαραλής Γεώργιος
Γιαλαμάς Βασίλειος
Ζαράνης Νικόλαος
Ψαρομήλιγκος Ιωάννης
Μισαηλίδου Χριστίνα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αλγόριθμος; Μαθηματικά; Δημοτικό σχολείο; Επίλυση προβλήματος; Αλ-Χουαρίζμι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2, xlii, 890 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.