Περίληψη
Η ηλεκτρονική μάθηση και η ανοικτή εκπαίδευση καθίστανται βασικοί μέθοδοι εκπαίδευσης για τηναντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών μάθησης και κατάρτισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τηδια βίου μάθηση στην κοινωνία της γνώσης. Οι τρέχουσες πρακτικές διδασκαλίας και εκμάθησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς ως προς την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα. Η θεωρία της βαθιάς και ουσιαστικής μάθησης μπορεί δυνητικά να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, δίνοντας έμφαση στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική πτυχή της μάθησης, ε-μπλέκοντας ολιστικά το άτομο. Στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτούνται νέα μοντέλα και πλαίσια για βαθιά και ουσιαστική ηλεκτρονική μάθηση που θα οδηγούν σε υψηλά επίπεδα παρακίνησης, γνωστικής ενασχόλησης και ικανοποίησης των μαθητών. Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις μεθόδους ενίσχυσης της παρακίνησης για βαθιά και ουσιαστικήμάθηση στην ηλεκτρονική εκπαίδευση. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να διερευνηθεί η επίδραση τ ...
Η ηλεκτρονική μάθηση και η ανοικτή εκπαίδευση καθίστανται βασικοί μέθοδοι εκπαίδευσης για τηναντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών μάθησης και κατάρτισης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τηδια βίου μάθηση στην κοινωνία της γνώσης. Οι τρέχουσες πρακτικές διδασκαλίας και εκμάθησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζουν σοβαρούς περιορισμούς ως προς την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα. Η θεωρία της βαθιάς και ουσιαστικής μάθησης μπορεί δυνητικά να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, δίνοντας έμφαση στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική πτυχή της μάθησης, ε-μπλέκοντας ολιστικά το άτομο. Στο πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης απαιτούνται νέα μοντέλα και πλαίσια για βαθιά και ουσιαστική ηλεκτρονική μάθηση που θα οδηγούν σε υψηλά επίπεδα παρακίνησης, γνωστικής ενασχόλησης και ικανοποίησης των μαθητών. Η παρούσα διατριβή εστιάζει στις μεθόδους ενίσχυσης της παρακίνησης για βαθιά και ουσιαστικήμάθηση στην ηλεκτρονική εκπαίδευση. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να διερευνηθεί η επίδραση τωνπροσεγγίσεων ενίσχυσης της παρακίνησης με τη χρήση κοινωνικών περιβαλλόντων εικονικήςπραγματικότητας στην ηλεκτρονική μάθηση και την ανοιχτή εκπαίδευση. Προσεγγίσεις για εγγενήπαρακίνηση που βασίζονται στην παιγνιώδη μάθηση περιλαμβάνουν τον παιγνιώδη σχεδιασμό, τηνπαιχνιδοποίηση και τα παιχνίδια σοβαρού σκοπού. Προηγούμενες εμπειρικές έρευνες στηνπαραδοσιακή διά ζώσης, την υβριδική και την πλήρως εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχουν αποφέρειενθαρρυντικά αποτελέσματα. Ωστόσο, είναι αναγκαία η διερεύνηση της επίδρασης των μεθόδωνενίσχυσης της παρακίνησης στην ηλεκτρονική μάθηση και την ανοικτή εκπαίδευση όσον αφορά τηνποιότητα της μάθησης. Μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και οι εκπαιδευόμενοι ναβιώσουν βαθιά και ουσιαστική γνώση, όταν το επίκεντρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και τηςδιδασκαλίας είναι τα εγγενή κίνητρα; Για να κατανοήσουμε την επίδραση της ενίσχυσης των κινήτρων, συντάχθηκαν οκτώ ερευνητικά άρθρα, τα οποία περιγράφουν τα ευρήματα ερευνών με τη χρήση κυρίως μεικτών, ποιοτικών και ποσοτικών μεθόδων. Η διατριβή προτείνει τέσσερα πλαίσια και μοντέλα υπό σχεδιασμό για βαθιά και ουσιαστική γνώση. Το πλαίσιο OpenQuest παρέχει μια βάση για την ανάπτυξη, εφαρμογή κι αξιολόγηση εφαρμογών παιχνιδοποίησης στην ανοικτή εκπαίδευση και την ηλεκτρονική μάθηση. Το Ηλεκτρονικό Δωμάτιο Απόδρασης Σοβαρού Σκοπού είναι ένα πρακτικό μοντέλο για την αξιοποίηση του δυναμικού των παιχνιδιών σοβαρού σκοπού από μεγάλο αριθμό εκπαιδευτών. Το Μικτό Μοντέλο για Βαθιά και Ουσιαστική Γνώση σε Κοινωνικά Περιβάλλοντα Εικονικής Πραγματικότητας μπορεί να βοηθήσει επαγγελματίες της εκπαίδευσης να στρέψουν τον τρόπο διδασκαλίας τους προς τη δυναμική μάθηση υψηλής ποιότητας. Το Μοντέλο Μικτής Στρατηγικής της Πάτρας δύναται να υποστηρίξει ηγέτες σε ιδρύματα και επιχειρήσεις να συντονίσουν και κλιμακώσουν όλες τις σχετικές εκπαιδευτικές και διοικητικές διαδικασίες προς τη βαθιά και ουσιαστική ηλεκτρονική μάθηση. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα από την έρευνα αυτή μπορούν να επιταχύνουν τη βελτίωση της ποιότητας της ηλεκτρονικής μάθησης για την αντιμετώπιση των επειγουσών κοινωνικών και οικονομικών αναγκών εκπαίδευσης που επηρεάζουν το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης. Η διευκόλυνση της βαθιάς και ουσιαστικής μάθησης στην ηλεκτρονική εκπαίδευση για την παροχή ποιοτικής, ευέλικτης, εξατομικευμένης, μετασχηματίζουσας μάθησης για μεγάλο πλήθη συμμετεχόντων μπορεί να ανοίξει νέους εκπαιδευτικούς ορίζοντες και να οδηγήσει σε νέα επιτεύγματα οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής προόδου και ευημερίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Current online teaching and learning practices in distance education face limitations in terms of quality and effectiveness. The theories of deep and meaningful learning have the potential to address these challenges by placing emphasis on the cognitive, social and affective aspect of learning by engaging the person holistically. New e-learning models and frameworks are needed to develop and sustain learners’ high levels of motivation, engagement and satisfaction. This dissertation’s focus is on the motivation enhancement methods for deep and meaningful learningin distant education. The overall goal is to find out the effect of motivation-enhancement approaches using social virtual reality environments in e-learning and open education. Game-based approaches for enhancing intrinsic motivation include playful design, gamification and serious games. Previous empirical research in attendance-based, blended learning and online settings has shown promising results. However, there is a need f ...
Current online teaching and learning practices in distance education face limitations in terms of quality and effectiveness. The theories of deep and meaningful learning have the potential to address these challenges by placing emphasis on the cognitive, social and affective aspect of learning by engaging the person holistically. New e-learning models and frameworks are needed to develop and sustain learners’ high levels of motivation, engagement and satisfaction. This dissertation’s focus is on the motivation enhancement methods for deep and meaningful learningin distant education. The overall goal is to find out the effect of motivation-enhancement approaches using social virtual reality environments in e-learning and open education. Game-based approaches for enhancing intrinsic motivation include playful design, gamification and serious games. Previous empirical research in attendance-based, blended learning and online settings has shown promising results. However, there is a need for re-searching the effect of motivation enhancement methods in elearning regarding the quality of learning. Can we improve learning quality and help learners achieve deep meaningful learning when instructional design and teaching focuses on intrinsic motivation? To understand the effect of motivation enhancement, eight articles were authored using research designs based on qualitative and quantitative methods. The dissertation proposes four tentative frameworks towards deep and meaningful e-learning utilizing game-based motivation enhancement methods; OpenQuest, Serious Escape Room, the Blended Model for Deep & Meaningful E-learning in Social Virtual Reality Environments and the Patras Blended Strategy Model. The results from this study can accelerate the improvement of e-learning quality to address pressing societal and economic educational needs that affect the future of higher education and life-long learning. Facilitating deep and meaningful learning in online education to provide high-quality, flexible, personalized and transformative learning for large audiences could open new educational frontiers towards new milestones of economic growth, social progress and well-being.
περισσότερα