Εφαρμογές γλωσσικής τεχνολογίας στα ελληνικά για την αναγνώριση προτύπων μάθησης και συμπεριφοράς στις δυνητικές κοινότητες μάθησης: σχολικός εκφοβισμός και αυτοκτονικός ιδεασμός

Περίληψη

Η επιθετική συμπεριφορά έχει εξελιχθεί σε ένα μείζον κοινωνικό πρόβλημα που αφορά και ευαίσθητες ομάδες, όπως είναι τα παιδιά και οι νέοι. Εκδηλώνεται κυρίως με δύο διαφορετικούς τύπους: την επιθετικότητα "προς τον άλλο" και την επιθετικότητα "προς τον εαυτό". Η πρώτη μορφή εκδηλώνεται κυρίως μέσω του εκφοβισμού, ενώ η δεύτερη μέσω του αυτοκτονικού ιδεασμού. Ο έγκαιρος εντοπισμός και των δύο τύπων επιθετικής συμπεριφοράς είναι ιδιαίτερα κρίσιμος για την έγκαιρη παρέμβαση και την αντιμετώπιση σχετικών περιστατικών. Στη σύγχρονη εποχή πλείστες δραστηριότητες μεταφέρονται από τον πραγματικό στον ψηφιακό κόσμο. Έτσι, και ο εκφοβισμός (bullying) αποκτά και ψηφιακή υπόσταση (cyberbullying). Ομοίως, και η αυτοκτονική συμπεριφορά (suicide) μεταφέρεται σε διαδικτυακά περιβάλλοντα (cyberbullicide). Την ίδια στιγμή έχουν αναπτυχθεί διαδικτυακά συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης, μεταφέροντας μέρος των μαθησιακών διαδικασιών στον ψηφιακό κόσμο. Ως επακόλουθο, η μεταφορά Φυσικών Κοινοτήτων Μάθησης (Φ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Aggressive behavior has become a major social problem concerning sensitive groups, such as children and adolescents. It occurs mainly in two different types: aggression "towards the other" and aggression "towards the self". The first type refers mainly to bullying, while the second one refers to suicidal ideation. Early detection of both types of aggressive behavior is crucial for timely intervention. Nowadays, various activities are transferred from real world to the digital one. Consequently, bullying acquires its digital form, cyberbullying. Accordingly, suicidal behavior is transformed into cyberbullicide. At the same time, online collaborative learning environments have been developed, transferring learning processes to the digital world. As a result, transition of Physical Learning Communities (PLCs) to the digital world, as Virtual Learning Communities (VLCs), includes the risk of aggressive behavior. The development of Computational Linguistics' applications has led to the crea ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47655
ND
47655
Εναλλακτικός τίτλος
Natural language processing methods for the greek language on pattern recognition of learning and behavior in virtual learning communities: bullying behavior and suicidal ideation
Συγγραφέας
Νικηφόρος, Στέφανος του Χρήστος
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Κερμανίδου Κάτια - Λήδα
Χωριανόπουλος Κωνσταντίνος
Τσέλιος Νικόλαος
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Πούλος Μάριος
Ξένος Μιχαήλ
Ρουσσάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυνητικές κοινότητες μάθησης; Επιθετική συμπεριφορά; Γλωσσική τεχνολογία; Μηχανική μάθηση; Ανάλυση λόγου; Σχολικός εκφοβισμός; Αυτοκτονικός ιδεασμός; Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
179 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)