Το φαινόμενο του βανδαλισμού της υπαίθριας γλυπτικής στην πόλη της Θεσσαλονίκης (1896-2018): καλές πρακτικές για την πρόσληψη και την αντιμετώπισή του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Περίληψη

Με αφετηρία τα υπαίθρια γλυπτά της Θεσσαλονίκης αναζητούμε την εκπαιδευτική συνθήκη για την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα υπαίθριας γλυπτικής (εικαστικός γραμματισμός). Μεθοδολογικά, υποστηρίζεται από τον ψηφιακό, οπτικό γραμματισμό, την ιστορική και αρχειακή έρευνα, την έρευνα δράσης, την ιδεοθύελλα, το project, την κοινωνικο-σημειωτική, την ερμηνευτική, τη θεματική ανάλυση, την εικονογραφική ανάλυση, την ιστορία του βλέμματος και τη φεμινιστική ανάλυση. Το ερευνητικό κυρίαρχο ερώτημα αφορά στη δημόσια γλυπτική ως δίαυλο αισθητικής, αστικής και ιστορικής «μυθολογίας», αλλά και ως ιστορικό και δημόσιο λόγο με στόχο την εκπαιδευτική αξιοποίησή της. Το πρόβλημα του «βανδαλισμού» των υπαίθριων γλυπτών με την αναγραφή συνθημάτων, αλλά και οι φθορές που προκαλούνται από ομάδες πολιτών, έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των έργων, την οποία καλούμαστε να «ακυρώσουμε» μέσω της εκπαιδευτικής πρότασης. Το ερευνητικό υλικό στην μελέτη που παρουσιάζουμε αποτελούν τα υπαίθρια γλυπτά και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Starting with the outdoor sculptures of Thessaloniki we are looking for the educational treaty to raise awareness in outdoor sculpture issues (visual literacy) for the students. Methodologically, it is supported by digital, visual literacy, historical and archival research, action research, brainstorming, project, socio-semiotics, interpretive, thematic analysis, iconographic analysis, history of looking, feminist analysis. The dominant research problem concerns public sculpture as a channel of aesthetic, urban and historical "mythology", but also as a historical and public discourse aimed at its educational exploitation. The problem of vandalizing outdoor sculptures with slogans, as well as the damage caused by groups of citizens, results in the degradation of the artifacts, which we are called to 'cancel' through the educational proposal. The research material in the study we present is the outdoor sculptures and in particular the monuments of the period (1896-2018) of Thessaloniki, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/47163
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/47163
ND
47163
Εναλλακτικός τίτλος
The phenomenon of vandalism of the outdoor sculptures in the city of Thessaloniki (1896-2018): good practices innovative proposals for confronting and conceiving from primary school students
Συγγραφέας
Ορφανίδης, Δωρόθεος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Βαμβακίδου Ιφιγένεια
Φωτόπουλος Νικόλαος
Κοντοσφύρης Χαρίλαος
Κυρίδης Αργύριος
Τσιούμης Κωνσταντίνος
Γοδόση Ζωή
Παυλή - Κορρέ Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Υπαίθρια γλυπτά; Δημόσια ιστορία; Εργαλειοθήκη συντήρησης; Βανδαλισμός; Εικονογραφημένη ιστορία; Ψηφιακή εφαρμογή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
526 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)