Η εκπαιδευτική πολιτική της Βουλγαρίας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (1941-1944)

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας αυτής είναι: α) να αναδειχθεί η εκπαιδευτική πολιτική που προωθήθηκε από το Βουλγαρικό Κράτος στην Ανατολική Μακεδονία και τη Δυτική Θράκη κατά τη βουλγαρική κατοχή των ετών 1941-1944 και β) να παρουσιαστούν οι εκπαιδευτικοί μηχανισμοί που ενεργοποιήθηκαν, προκειμένου να εμπεδωθεί η εθνική βουλγαρική γλώσσα και συνείδηση στους πληθυσμούς της Ανατολικής Μακεδονίας και της Δυτικής Θράκης. Η βασική μέθοδος επεξεργασίας και ερμηνείας του ερευνητικού υλικού στηρίχτηκε σε ένα συνδυασμό της μεθόδου ιστορικής ανάλυσης που προτείνει ο Robert Marichal στο Δ΄ τόμο του έργου Ιστορία και μέθοδοί της, (Αθήνα 2001) και εθνογραφικών τεχνικών και οπτικών που προτείνει η Πόπη Πηγιάκη στο έργο Εθνογραφία, Η μελέτη της ανθρώπινης διάστασης στην Κοινωνική και Παιδαγωγική έρευνα (Αθήνα 2004). Πολύτιμη βοήθεια κατά την ερμηνεία του ερευνητικού υλικού παρείχαν οι οπτικές της χαρτογραφικής μεθόδου και της διπλωματικής.Τα συμπεράσματα της έρευνας ανέδειξαν τα παρακάτω:Η βουλγαρική εκπαιδευτι ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research is a) to designate the educational policy promoted by the Bulgarian State in Eastern Macedonia and Western Thrace during the Bulgarian occupation of years 1941-1944, and b) to present educational mechanisms which were activated in order for populations of Eastern Macedonia and Western Thrace to consolidate the Bulgarian national language and consciousness.The principal method of processing and interpretation of the research material was based on a combination of the historical analysis method suggested by Robert Marichal in the fourth volume of the work History and its Methods (Athens 2001), and ethnographic techniques and perspectives suggested by Popi Pigiaki in her work Ethnography, The study of the human aspect in Social and Educational research (Athens 2004). Valuable help with the interpretation of the research material was provided by the perspectives of the cartographic method and diplomatics.The conclusions of the research indicated the following ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/29821
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/29821
ND
29821
Εναλλακτικός τίτλος
Educational policy of Bulgaria in Eastern Macedonia and Thrace (1941-1944)
Συγγραφέας
Πατρωνίδου, Δήμητρα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Πανταζής Σπυρίδων
Παπαϊωάννου Απόστολος
Βούρη Σοφία
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Τζήκας Χρήστος
Σακελλαρίου Μαριγούλα
Μπάκας Θωμάς
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική πολιτική - βουλγαρικό κράτος, 1941-1944; Ανατολική Μακεδονία; Δυτική Θράκη; Εκπαιδευτικοί μηχανισμοί - εθνική ομογενοποίηση; Εμπέδωση εθνικής βουλγαρικής γλώσσας και συνείδησης; Ενσωμάτωση διεκδικούμενων πληθυσμών; Μηχανισμοί οικοδόμησης κράτους
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
510 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)