Η αφήγηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο στη διδασκαλία της βιολογίας

Περίληψη

Ο επιστημονικός γραμματισμός προϋποθέτει τόσο γνώσεις επιστημονικού περιεχομένου όσο και κατανόηση της φύσης της επιστήμης, δηλαδή γνώσεις για το τί είναι και πώς λειτουργεί η επιστήμη. Η ιστορία της επιστήμης είναι γεμάτη παραδείγματα που διαφωτίζουν τις έννοιες της φύσης της επιστήμης και η εισαγωγή της στην τάξη μπορεί να επιφέρει πολλαπλά παιδαγωγικά οφέλη. Η κριτική εκπαίδευση υπογραμμίζει την αναγκαιότητα των παραπάνω, και επισημαίνει ότι για να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος, θα πρέπει στην τάξη να καλλιεργείται κλίμα εμπιστοσύνης ώστε να μπορεί να ανθήσει δημοκρατικός διάλογος. Παρόλα αυτά η εισαγωγή της ιστορίας και της φύσης της επιστήμης στην εκπαιδευτική πράξη παρουσιάζουν αρκετές δυσκολίες και συχνά οι καθηγητές εστιάζουν αποκλειστικά στη διδασκαλία του επιστημονικού περιεχομένου. Προτείνεται ότι η προφορική αφήγηση ιστοριών από την ιστορία της επιστήμης και συγκεκριμένα από την ιστορία της βιολογίας μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για την εισαγωγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Scientific literacy requires both scientific knowledge and understanding of the nature of science, i.e. knowledge of what science is and how it works. The history of science is full of examples that enlighten the concepts of the nature of science, and its introduction into the classroom can bring many pedagogical benefits. However, the introduction of the history and nature of science into the teaching practice presents several difficulties and often teachers focus exclusively on the teaching of scientific content. Critical education underlines the necessity of the above, and at the same time points out that a climate of confidence must be cultivated in the classroom so that democratic dialogue can flourish. We suggest that telling stories from the history of science, and in particular from the history of biology, can be a useful educational tool for teachers in order to introduce nature of science aspects into the teaching of biology that will attract the interest and the attention of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46711
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46711
ND
46711
Εναλλακτικός τίτλος
Storytelling as an educational tool in biology teaching
Συγγραφέας
Καψαλά, Ναυσικά (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Μαλαφάντης Κωνσταντίνος
Γαλάνη Αποστολία
Παπασιδέρη Ισιδώρα
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αφήγηση; Ιστορία της επιστήμης; Φύση της επιστήμης; Εμπλοκή στη μάθηση; Κριτική εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxx, 183 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)