Ανδρικά ολόγλυφα πορτρέτα στην Αττική από την εποχή του Σεπτίμιου Σεβήρου έως και του Μ. Κωνσταντίνου

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει το ανδρικό ολόγλυφο πορτρέτο στην Αττική από την εποχή του Σεπτίμιου Σεβήρου (193 μ.Χ.) έως τον θάνατο του Μ. Κωνσταντίνου (337 μ.Χ.). Την περίοδο αυτή το ρωμαϊκό κράτος κλυδωνίζεται από συνεχείς πολιτικές αναταραχές, απότοκες της ιλιγγιώδους εναλλαγής των αυτοκρατόρων στην εξουσία, με συνακόλουθες επιπτώσεις, όπως είναι φυσικό, και στην καλλιτεχνική παραγωγή. Η έρευνα εστιάζει σε ένα από τα σπουδαιότερα κέντρα γλυπτικής της αυτοκρατορίας, την Αθήνα και κατ’ επέκταση την Αττική, επιχειρώντας να ανιχνεύσει μια σειρά ζητημάτων που άπτονται των τυπολογικών και στιλιστικών χαρακτηριστικών των πορτρέτων της περιόδου, της παραγωγής των αττικών εργαστηρίων στα χρόνια αυτά, της σχέσης των γλυπτών με τον περιβάλλοντα χώρο τους, καθώς και της πολιτικο-κοινωνικής ιστορίας της Αθήνας στον ταραγμένο 3ο αι. μ.Χ. και της εποχής της Τετραρχίας. Μαζί με τα ανδρικά πορτρέτα συνεξετάζονται κι οι βάσεις των χαμένων σήμερα ανδριάντων που εντοπίστηκαν ανά την Αττική, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis examines the male portraits in Attica from the era of Septimius Severus (193 AD) till the death of Constantine the Great (337 AD). During this period, the Roman State was facing continuous political turmoil, as a result of the rapid succession of Emperors in power. As expected, this had a certain impact on the artistic production of the period as well. The research at hand focuses on one of the most significant sculpture centers within the Roman Empire, i.e. Athens and, therefore, Attica. It is an attempt to discuss a series of themes associated with the typological and stylistic characteristics of the period’s portraits, the production of attic workshops during the period under study, the relation between the sculptures and their wider surroundings, as well as their relation to the socio-political history of Athens during the 3rd century AD and the so-called era of Tetrarchy. Apart from the male portraits themselves, the bases of missing statues that have been found ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46702
ND
46702
Εναλλακτικός τίτλος
Male portraits in Attica from the era of Septimius Severus till the era of Constantine the Great
Συγγραφέας
Γεωργόπουλος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παλαγγιά Όλγα
Καραναστάση Παυλίνα
Κατάκης Στέλιος
Ανεζίρη Σοφία
Δαμάσκος Δημήτριος
Παπαγιάννη Ελένη
Λεβέντη Ιφιγένεια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ανδρικό; Πορτρέτο; Αττική; 3ος αι. μ.Χ.; Τετραρχία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (360; 166 σ.), εικ., πιν., χαρτ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)