Εκμάθηση και διαχείριση του ελληνικού παραδοσιακού χορού: η περίπτωση ενός διαχρονικού σεμιναρίου στην Ελλάδα

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη του περιεχομένου, των μεθόδων και των στυλ διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού στο πλαίσιο του διαχρονικού ετήσιου σεμιναρίου της εταιρείας «Εν Χορώ» που διοργανώνεται στην Ελλάδα. Ειδικότερα, διερευνάται κατά πόσο τα βραδινά γλέντια αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εξετάζεται η έννοια της «αυθεντικότητας» και με ποιο τρόπο αυτή γίνεται αντιληπτή από τους οργανωτές, τους εισηγητές και τους συμμετέχοντες και εξετάζεται η προσφορά του σεμιναρίου στη διαφύλαξη του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με βάση την εθνογραφική μέθοδο υπό τους όρους της «συμμετοχικής παρατήρησης». Για την ανάλυση των διδασκαλιών και τη συστηματική παρατήρηση των μαθημάτων χρησιμοποιούνται: α) οι μέθοδοι της διδασκαλίας του ελληνικού παραδοσιακού χορού: μερική, ολική, μιμητική, μέθοδος κοινών κινητικών μοτίβων, μορφολογική μέθοδος, β) τα στυλ διδασκαλίας που προτείνουν οι Mosston και Ashworth ([1994]1997) και γ) το Che ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Τhe aim of this paper is to study the content, methods and style of teaching of the Greek traditional dance within the timeless annual seminar of the association “En Choro” that is celebrated in Greece. It is especially investigated whether the night festivities are part of the educational process, the concept of “authenticity” is considered, and the way it is perceived by the organizers, originators and participants. It is also considered the contribution of the seminar in the safeguard of the Greek traditional dance. Data collection was based on the principles of the ethnographic method through participant observation. To analyze the teachings and the systematic observation of the courses are used: a) the teaching methods of the Greek traditional dance: partial, overall, mimic, common kinetic pattern method, morphological method, b) the teaching styles that Mosston and Ashworth (1994) suggest and c) The Cheffers Adaptation of Flanders Interaction Analysis System (CAFIAS). To analyze, ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46681
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46681
ND
46681
Εναλλακτικός τίτλος
Learning and management of the greek traditional dance: the case of a timeless seminar in Greece
Συγγραφέας
Νιώρα, Νίκη (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Τυροβολά Βασιλική
Κουτσούμπα Μαρία
Λαλιώτη Βασιλική
Καρτερολιώτης Κωνσταντίνος
Λιάβας Λάμπρος
Ζέρβας Ιωάννης
Λυκεσάς Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Ελληνικός παραδοσιακός χορός; Σεμινάριο; Διδασκαλία; Αυθεντικότητα; Διαφύλαξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xii, 282 σ., εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)