Πολιτικές και διαδικασίες παραγωγής σχολικών εγχειριδίων στην Ελλάδα (1996-2009)

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή εντάσσεται στα πεδία της έρευνας των σχολικών εγχειριδίων και των «Σπουδών για την Εκπαιδευτική πολιτική». Υλικό της έρευνας αποτέλεσαν, ενδεικτικά, τα Πρακτικά Συνεδριάσεων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, το Αρχείο Γεράσιμου Αρσένη και οι συνεντεύξεις με δώδεκα άτομα, που κατείχαν ανώτερες ή ανώτατες θεσμικές θέσεις στους φορείς που μελετάμε στην παρούσα έρευνα. Οι φορείς που μελετήθηκαν ήταν οι εξής: η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας, ο Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων, τα πολιτικά κόμματα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Υπουργείο Παιδείας, οι εκδοτικοί οίκοι και οι συνδικαλιστικές Οργανώσεις των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, μελετήθηκαν οι παραπάνω φορείς δράσης που δραστηριοποιούνται σε εθνικό επίπεδο σε συνάρτηση με τις ευρύτερες θεσμικές δομές (π.χ κράτος ή εκπαιδευτικό σύστημα), εντός των οποίων κινούνται οι συγκεκριμένοι φορείς δράσης. Επίσης, μελετήθηκαν τα πολιτικο-ιδεολογικά χαρακτηριστικά του εθνικού συγκειμένου της συγκεκριμένης περιόδου π ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis is part of the fields of ‘school textbook research’ and ‘Educational Policy Studies’. The material of this research was, indicatively, the Colloquy Proceedings of the Pedagogical Institute, the Archive of Gerasimos Arsenis and the interviews with twelve individuals holding higher or superior institutional positions in the organizations we are studying in this research. The organizations studied were: the Supreme Confederation of Pupils' Parents of Greece, the School Textbooks Publications Office, the political parties, the Pedagogical Institute, the Ministry of Education, the publishers and the trade union organizations of the teachers. In particular, the above-mentioned action agencies operating at national level have been studied in connection with the wider institutional structures (e.g. state or educational system) within which the specific action agencies are involved. We also studied the political-ideological characteristics of the national context of the perio ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46551
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46551
ND
46551
Εναλλακτικός τίτλος
Policies and production procedures of school textbooks in Greece (1996-2009)
Συγγραφέας
Κανέλλας, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Χαραλάμπους Δημήτριος
Γρόλλιος Γεώργιος
Μπονίδης Κυριάκος
Λιάμπας Αναστάσιος
Ζμας Αριστοτέλης
Φούκας Βασίλειος
Μπέτσας Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτική πολιτική; Πολιτική του πολλαπλού βιβλίου; Έρευνα σχολικών εγχειριδίων; Σχολικά εγχειρίδια
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
388 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)