Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση λογισμικού διαδραστικών προσομοιώσεων για την εκπαίδευση στις φυσικές επιστήμες

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή έχει θέμα την ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού διαδραστικού λογισμικού που παρουσιάζει μη παρατηρήσιμα φυσικά φαινόμενα (σε μικροσκοπικό επίπεδο). Το λογισμικό στόχευε να λειτουργεί ως χρήσιμο εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία αυτών των φαινομένων. Στο λογισμικό που αναπτύχθηκε για της ανάγκες της διατριβής παρουσιάζονται οι εξής θεματικές: η δομή της ύλης, τα ατομικά πρότυπα και η δομή των ατόμων καθώς και των μορίων, οι καταστάσεις της ύλης (Στερεό – Υγρό – Αέριο), η εξάτμιση, η σύνδεση θερμοκρασίας και κινητικής ενέργειας των σωματιδίων, η μικροσκοπική ερμηνεία της πίεσης των αερίων, η δομή του νερού στις τρείς φυσικές καταστάσεις του και η ερμηνεία του φαινομένου της διαστολής, η εξάτμιση και οι παράγοντες που την επηρεάζουν, η διάδοση ηχητικών κυμάτων, η κινήσεις των ελευθέρων ηλεκτρονίων παρουσία ή μη διαφοράς δυναμικού, η διέγερση ενός ατόμου, η παραγωγή φωτός και η ανάμιξη δύο υγρών. Η παρουσίαση του λογισμικού συνοδεύεται από τα αποτελέσματα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis is about the development and evaluation of an educational interactive software that presents non-observable physical phenomena (in a microscopic level). The software aimed to act as a useful educational tool about teaching those phenomena. The subject ot those phenomena are: the structure of matter, atomic models, the structure of atoms as well as molecules, states of matter (Solid - Liquid - Gas), evaporation, correlation between temperature and kinetic energy of particles, microscopic interpretation of gas pressure, water molecule structure in its three states and interpretation of the phenomenon of expansion, evaporation and factors affecting it, the propagation of sound waves, movements of free electrons in the presence (or not) of potential difference, individual stimulation, light production and mixing of two liquids. The presentation of the software is accompanied by the results of its use in the classroom, where it is reflected that it has helped to cope with cognit ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/46434
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/46434
ND
46434
Εναλλακτικός τίτλος
Development, implementation and evaluation of an educational interactive simulation software for physics education
Συγγραφέας
Δρόλαπας, Ανάργυρος (Πατρώνυμο: Ευθύμιος)
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας και Περιβάλλοντος
Εξεταστική επιτροπή
Καλκάνης Γεώργιος
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Τόμπρας Γεώργιος
Κώτσης Κωνσταντίνος
Βαβουγυιός Διονύσιος
Ψυχάρης Σαράντος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Φυσικές ΕπιστήμεςΦυσική
Λέξεις-κλειδιά
Μικρόκοσμος; Λογισμικό; Οπτικοποιήσεις; Δομή της ύλης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
148 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)