Η όπερα στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο (1833-1862) μέσα από τα δημοσιεύματα του τύπου και τους περιηγητές της εποχής

Περίληψη

Στόχος της διατριβής είναι να περιγράψει λεπτομερώς την εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο και την επίδρασή της στη μουσική ζωή της πόλης, ώστε να δημιουργηθεί ένα έργο αναφοράς. Η έρευνα στράφηκε αποκλειστικώς στις πηγές της εποχής, όπως στη μελέτη του Τύπου, των αρχείων και των περιηγητών. Επίσης, για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε ο ιταλικός μουσικοθεατρικός Τύπος. Η πρώτη παράσταση όπερας στην Αθήνα ήταν ο «Κουρέας της Σεβίλλης» του Rossini και δόθηκε το 1837 από τον περιοδεύοντα θίασο του Ιταλού Gaetano Mele. Το 1839 χτίστηκε από τον Ιταλό Basilio Sansoni το «Θέατρο Αθηνών» και άρχισε τις παραστάσεις του στις 6/18.1.1840 με την «Lucia di Lammermoor» του Donizetti. Έως το 1862 αναβιβάστηκαν τουλάχιστον 58 όπερες σε 130 παράγωγες με θιάσους προερχομένους από την Ιταλία, καθώς όλοι οι εργολάβοι του Θεάτρου Αθηνών συνεργάστηκαν αποκλειστικά με ιταλικά καλλιτεχνικά γραφεία. Η εισαγωγή της όπερας στην Αθήνα κατά την οθωνική περίοδο συνάντησε αντιδράσεις από συντηρητικού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis aims at describing in detail the introduction of opera in Athens during the period of King Otto and its influence on the music life of the city, in order to create a reference work. The research was based exclusively on the resources of that era, such as the newspapers, the archives and the works of the foreign travelers who visited Athens. Moreover, it was the first time information from the Italian musical theatre press was used for that purpose. The earliest opera performance in Athens was the Rossinian Ίl Barbiere di Siviglia' in 1837 by the traveling troupe of the Italian Gaetano Mele. The "Theatre of Athens" was built in 1839 by the Italian Basilio Sansoni and opened its gates in 6/18.1.1840 with 'Lucia di Lammermoor" of Donizetti. Until 1862, at least 58 operas were performed in 130 productions from troupes of Italian origin, as all the impresarios of the Theatre of Athens collaborated exclusively with Italian Agenzie Teatrali. The introduction of the opera ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25052
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25052
ND
25052
Εναλλακτικός τίτλος
Opera in Athens during the period of King Otto (1833-1862) through the newspapers and the travelers of that era
Συγγραφέας
Σαμπάνης, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ξανθουδάκης Χαράλαμπος
Βαγενάς Αθανάσιος
Σιώψη Αναστασία
Lerch-Καλαβρυτινού Irmgard
Ψαλλίδας Γρηγόρης
Βλαγκόπουλος Παναγιώτης
Καρδάμης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Όθωνας; Αμαλία; Όπερα; Θέατρο Αθηνών; Τύπος; Περιηγητές; Λυρικό θέατρο; Αθήνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
3 τ. (602 ; 619 ; 655 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)