Η έννοια της «τελετουργικής μεταμόρφωσης» στο έργο του Λουκά Σαμαρά

Περίληψη

Ο Λουκάς Σαμαράς είναι ένας από τους σημαντικότερους εικαστικούς δημιουργούς της σκηνής της Νέας Υόρκης και ταυτόχρονα ένας από τους σημαντικότερους ελληνικής καταγωγής καλλιτέχνες με διεθνή καριέρα. Το έργο του έχει γίνει θέμα μελέτης πολλών ιστορικών και κριτικών της τέχνης. Οι μελέτες αυτές έχουν επεκταθεί, πέραν της τεχνοκριτικής και σε κοινωνιολογικές, σημειολογικές και ψυχαναλυτικές προσεγγίσεις. Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη του έργου του Σαμαρά, μέσα από μια ιστορική και βιογραφική θεώρηση, η οποία επικεντρώνεται στην έννοια και την πρακτική της μεταμόρφωσης. Ειδικότερα, στόχος μας είναι να αποδείξουμε ότι η «τελετουργική μεταμόρφωση» προβάλλει ως το ιδεολογικό, εννοιολογικό, πνευματικό, μεθοδολογικό χαρακτηριστικό, που διατρέχει και ενοποιεί την μακρά και ποικίλη μορφολογικά παραγωγή του καλλιτέχνη: από τις κατασκευές και τις δράσεις της δεκαετίας του 1960, στα διηγήματα και τις σειρές φωτογραφικών πορτρέτων των δεκαετιών 1970-80 και από τα φιλμ της ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Lucas Samaras is one of the most important artists of the New York scene and at the same time one of the most important Greek-born international artists. His oeuvre has been the object of many studies by art historians and critics, which go beyond art criticism to adopt sociological, semantic and psychoanalytical approaches. The aim of the present doctoral thesis is to study the oeuvre of Samaras from a historical and biographical perspective which centers on the concept and the practice of transformation. Specifically, the aim is to demonstrate that “ritualistic transformation” emerges as the ideological, conceptual, spiritual and methodological trait that runs through the artist’s long and morphologically varied work and unifies it: from the constructions and actions of the 1960s to the stories and the photographic portraits of the 1970s and 1980s and from his 1960s films to his recent digital photo-collages and videos. Samaras perceives and ‘manages’ the creative act as a transforma ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22112
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22112
ND
22112
Εναλλακτικός τίτλος
The significance of the ritualistic transformation in the oeuvre of Lucas Samaras
Συγγραφέας
Κοσκινά, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Χαράλαμπος)
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Φιλοπουλου Μαρία
Ξένου Βάνα
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Βαρώτσος Κωνσταντίνος
Ρηγοπούλου Πέπη
Παυλόπουλος Δημήτριος
Ματθιόπουλος Ευγένιος
Δασκαλοθανάσης Νικόλαος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)
Λέξεις-κλειδιά
Σαμαράς, Λουκάς; Μεταμόρφωση; Τελετουργίες; Αυτοπροσανατολισμός; Πολαρόϊντ, Φωτογραφία - Video art; Εικαστικά, Κατασκευές; Φωτο-Μεταμόρφωση; Σώμα; Σχολή της Νέας Υόρκης; Ζωγραφική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
491 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)