Τεχνολογίες πληροφορικής - εικονικής πραγματικότητας στην αρχαιολογική και αρχαιομετρική εκπαίδευση

Περίληψη

Αντικείμενο της διδακτορικής διατριβής ήταν η διερεύνηση τρόπων συμπληρωματικής εκπαίδευσης φοιτητών Αρχαιολογίας και αρχαιολογικών επιστημών με εκπαιδευτικό λογισμικό εικονικής πραγματικότητας. Αρχικά, διερευνήθηκε η υπάρχουσα κατάσταση στην εκπαίδευση των φοιτητών και ο βαθμός στον οποίο η σχεδίαση εκπαιδευτικού λογισμικού για την επιστήμη της Αρχαιολογίας εξυπηρετεί πραγματικές ανάγκες των φοιτητών. Το αποτέλεσμα έδειξε πως ενώ υπάρχει και συνεχώς δημιουργείται λογισμικό για πολλές εφαρμογές στην Αρχαιολογία δεν υπάρχει αντίστοιχα κατάλληλο λογισμικό για την εργαστηριακή υποβοήθηση των φοιτητών, αλλά και για την γενικότερη υποστήριξη της εκπαίδευσή τους στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σχεδιάστηκαν για το σκοπό της έρευνας με την πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Unity 3D εικονικά εργαστήρια, χρησιμοποιήθηκαν 3Δ μοντέλα αρχαιολογικών χώρων και μνημείων για εικονική περιήγηση, προστέθηκαν στοιχεία παιχνιδιού και ερευνήθηκε η κατάλληλη εκπαιδευτική προσέγγιση για την εκπαίδευση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this doctoral dissertation was the investigation of supplementary material in the teaching of Archaeology, in particular, specialised educational software supporting virtual reality. Initially, this state-of-the-art method of teaching was explored, and results have shown the lack of suitable software and general assistance available to Archaeology students. For the purpose of the research, a virtual lab was designed using the Unity 3D game development platform. Also, 3D models of archaeological sites and monuments were used for virtual touring; game elements were added and an appropriate educational approach to student education was explored to further promote effective learning processes in a variety of interdisciplinary subjects of Archaeology. The innovation of the research lies within the educational approach which runs according to the principles of adult education by activating the participation of students in all stages of the educational process so as to achieve ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 6/2020)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45743
ND
45743
Εναλλακτικός τίτλος
Information technology - virtual reality in archaeological and archaeometric education
Συγγραφέας
Βολονάκης, Παντελής Ιωάννης
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών. Τομέας Αρχαιολογίας. Εργαστήριο Αρχαιομετρίας
Εξεταστική επιτροπή
Λυριντζής Ιωάννης
Φραντζή Αικατερίνη
Βοσινάκης Σπυρίδων
Γεωργόπουλος Ανδρέας
Ζαχαριάς Νικόλαος
Στεφανάκης Εμμανουήλ
Φεσάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ιστορία & Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Κυβερνοαρχαιομετρία; Εκπαιδευτικό λογισμικό Αρχαιολογίας; Τριτοβάθμια εκπαίδευση; Εικονικά εργαστήρια; Εικονική πραγματικότητα; Εκπαίδευση ενηλίκων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
272 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:Creative Commons Αναφορά Δημιουργού Μη εμπορική Χρήση Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα