Διερεύνηση της συνεισφοράς στη βιώσιμη κινητικότητα και στην οδική ασφάλεια, της θεώρησης της μετακίνησης με το ποδήλατο και της μη επιθετικής οδήγησης, ως περιβαλλοντικά σημαντικών συμπεριφορών

Περίληψη

Διερευνήθηκε στο πλαίσιο της παρούσας διδακτορικής διατριβής, η επίδραση της περιβαλλοντικής πρόθεσης των οδηγών Ι.Χ. αυτοκινήτου στις επιλογές τους για μετακίνηση εναλλακτικά με το ποδήλατο καθώς και για μη επιθετική οδήγηση. Αυτό, όχι γιατί ενδιαφέρει καθεαυτό το περιβαλλοντικό όφελος που ενδεχομένως προκύπτει, αλλά διότι μπορεί να παράγονται δευτερογενώς οφέλη με αντίκτυπο στη βιώσιμη κινητικότητα και στην οδική ασφάλεια. Επομένως, η εστίαση της έρευνας αφορά στα κυκλοφοριακά οφέλη τα οποία μπορεί να προκύψουν μέσα από την κατανόηση και την κατάλληλη διαχείριση της περιβαλλοντικής πρόθεσης των οδηγών. Ειδικότερα, στόχος της εν λόγω ερευνητικής προσέγγισης ήταν ο εμπλουτισμός της υπάρχουσας γνώσης που καθοδηγεί το σχεδιασμό των παρεμβάσεων οδικής ασφάλειας και βιώσιμης κινητικότητας. Σε ό,τι αφορά στο μεθοδολογικό πλαίσιο, η έρευνα αποτελεί μια εμπειρική, ποσοτική, εγκάρσια έρευνα παρατήρησης. Το εννοιολογικό της πλαίσιο περιλαμβάνει τις έννοιες της βιώσιμης κινητικότητας, της οδική ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This PhD thesis investigated the influence that drivers’ environmental intention has on their choices of using a bicycle and driving non-aggressively. This investigation did not address possible environmental benefits, rather than the impact in sustainable mobility and road safety. Therefore, the focus of the present research is about the traffic benefits that may be possible to yield, through the understanding and the management of drivers’ environmental intention. Specifically, the aim of this approach was the enrichment of the present knowledge guiding the design of road safety and sustainable mobility interventions. In regard to the methodology, an empirical, quantitative, cross-sectional, observational research was conducted. The conceptual framework included the concepts of sustainable mobility, road safety and traffic psychology. To investigate aforementioned driver choices, a theoretical framework that refers to the theory of environmentally significant behavior was incorporate ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44869
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44869
ND
44869
Εναλλακτικός τίτλος
An investigation of the contribution to sustainable mobility and road safety: the consideration of cycling and non - aggressive driving as environmentally significant behavior
Συγγραφέας
Οικονόμου, Αλέξανδρος (Πατρώνυμο: Βύρων)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων
Εξεταστική επιτροπή
Μπάσμπας Σωκράτης
Μίντσης Γεώργιος
Ταξιλτάρης Χρίστος
Κεπαπτσόγλου Κωνσταντίνος
Παπαϊωάννου Παναγιώτης
Μποτζώρης Γεώργιος
Πολίτης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Μη επιθετική οδήγηση; Ποδήλατο; Κυκλοφοριακή ψυχολογία; Βιώσιμη κινητικότητα; Περιβαλλοντικά Σημαντική Συμπεριφορά; Περιβαλλοντική Πρόθεση; Οδηγικά Κίνητρα; Οδική ασφάλεια; Μοντέλα δομικών εξισώσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxxii, 242 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)