Περίληψη
Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διαμόρφωση μιας μεθοδολογίας ελέγχου και αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας και κινητικότητας των πεζών στο αστικό περιβάλλον. Αρχικά, εκπονείται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση στον τομέα της πολιτικής βιώσιμης αστικής κινητικότητας και των χαρακτηριστικών των πεζών και ποδηλατών που αποτελούν τα σημαντικότερα μη μηχανοκίνητα βιώσιμα μέσα αστικών μετακινήσεων. Επιπλέον, εξετάζονται τα χαρακτηριστικά μιας φιλικής οδικής υποδομής απέναντι στον πεζό στο πλαίσιο της έννοιας της «περπατησιμότητας» ή «walkability». Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διαδικασίες ελέγχου οδικής ασφάλειας και οι κυρίες μεθοδολογίες εξέτασης και αξιολόγησης του αστικού οδικού περιβάλλοντος κίνησης των πεζών. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται και εφαρμόζεται μια μεθοδολογία εξέτασης και αξιολόγησης του οδικού περιβάλλοντος κίνησης των πεζών σε επιλεγμένες οδούς της πόλης του Βόλου. Αρχικά, αποτυπώνεται η οδική υποδομή των πεζών και υπολογίζονται δείκτες για τα οδικά τμήμ ...
Στόχος της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η διαμόρφωση μιας μεθοδολογίας ελέγχου και αξιολόγησης της οδικής ασφάλειας και κινητικότητας των πεζών στο αστικό περιβάλλον. Αρχικά, εκπονείται μια εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση στον τομέα της πολιτικής βιώσιμης αστικής κινητικότητας και των χαρακτηριστικών των πεζών και ποδηλατών που αποτελούν τα σημαντικότερα μη μηχανοκίνητα βιώσιμα μέσα αστικών μετακινήσεων. Επιπλέον, εξετάζονται τα χαρακτηριστικά μιας φιλικής οδικής υποδομής απέναντι στον πεζό στο πλαίσιο της έννοιας της «περπατησιμότητας» ή «walkability». Ακολούθως, παρουσιάζονται οι διαδικασίες ελέγχου οδικής ασφάλειας και οι κυρίες μεθοδολογίες εξέτασης και αξιολόγησης του αστικού οδικού περιβάλλοντος κίνησης των πεζών. Στη συνέχεια, αναπτύσσεται και εφαρμόζεται μια μεθοδολογία εξέτασης και αξιολόγησης του οδικού περιβάλλοντος κίνησης των πεζών σε επιλεγμένες οδούς της πόλης του Βόλου. Αρχικά, αποτυπώνεται η οδική υποδομή των πεζών και υπολογίζονται δείκτες για τα οδικά τμήματα, τις γωνίες και τις διαβάσεις. Στη συνέχεια αναπτύσσεται και εφαρμόζεται ένα εργαλείο ελέγχου αποτελούμενο από έναν κατάλογο ελέγχου για τα οδικά τμήματα και ένα για τις διαβάσεις. Ακολούθως, καταγράφεται ο κυκλοφοριακός φόρτος των οχημάτων και των πεζών και η παραβατική συμπεριφορά κίνησης των πεζών στα οδικά τμήματα, Τέλος, στις υπό μελέτη οδούς αξιολογούνται τα χαρακτηριστικά του οδικού περιβάλλοντος κίνησης των πεζών για κάθε οδικό τμήμα και διάβαση. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν την άμεση σχέση των χαρακτηριστικών του οδικού περιβάλλοντος, του κυκλοφοριακού φόρτου και της συμπεριφοράς κίνησης των πεζών. Στα πλαίσια της έρευνας εφαρμόζεται ένα νέο λογισμικό (Captiv L2100, TEA) μέσω της αξιοποίησης δεδομένων βίντεο για την εξέταση της συμπεριφοράς διάσχισης των οδών από τους πεζούς σε σηματοδοτούμενες διαβάσεις. Παρουσιάζεται η μεθοδολογία συλλογής, επεξεργασίας και ανάλυσης των δεδομένων. Προκύπτει ότι η συμπεριφορά και ταχύτητα διάσχισης των οδών εξαρτάται από τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των πεζών και τις κυκλοφοριακές συνθήκες της οδού.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The objective of this Ph.D. Dissertation is to develop and implement a methodology for the examination and evaluation of the pedestrian road safety and mobility in built environment. The first step is a literature review of the sustainable transportation policy worldwide and the characteristics of the main non motorized sustainable urban transportation modes: pedestrians and bicycles. There are also examined the “walkability” characteristics of the pedestrian built environment in urban areas. The theoretical part of this dissertation is completed with the presentation of the pedestrian road safety audit guidelines and tools and the most recognized international methodologies that examine and evaluate the pedestrian built environment. The second step of this dissertation is the development and implementation of the proposed methodology in selected urban roads in the city of Volos, Greece. The first step is the topographical charting of the pedestrian infrastructure and the development o ...
The objective of this Ph.D. Dissertation is to develop and implement a methodology for the examination and evaluation of the pedestrian road safety and mobility in built environment. The first step is a literature review of the sustainable transportation policy worldwide and the characteristics of the main non motorized sustainable urban transportation modes: pedestrians and bicycles. There are also examined the “walkability” characteristics of the pedestrian built environment in urban areas. The theoretical part of this dissertation is completed with the presentation of the pedestrian road safety audit guidelines and tools and the most recognized international methodologies that examine and evaluate the pedestrian built environment. The second step of this dissertation is the development and implementation of the proposed methodology in selected urban roads in the city of Volos, Greece. The first step is the topographical charting of the pedestrian infrastructure and the development of indicators for the road segments, corners and crosswalks. The audit tool that is developed and implemented consists of two checklists: road segment and crosswalk. Data of motorized vehicle and pedestrian traffic flow and waking behaviour are also recorded. Finally, the walkability characteristics are evaluated in each road segment and crosswalk across the streets. This dissertation indicates a strong relationship among the walkability level of the pedestrian urban road environment and the pedestrian traffic flow and walking behaviour. The final step of this dissertation is the implementation of a new software (Captiv L2100, TEA) using video data of the pedestrian crossing behaviour in designated signalized crosswalks. It is presented the development of the methodology for the data collection and analysis. The results of this part of the dissertation indicate a strong relationship among the pedestrian crossing behaviour, the pedestrian demographic characteristics and the motorized traffic flow and speed.
περισσότερα