Περίληψη
Στα πλαίσια της παρούσας διδακτορικής διατριβής, διερευνάται σε βάθος η έννοια της πολυτροπικότητας στις αστικές μετακινήσεις και πραγματοποιείται μία εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση των μεθοδολογιών προσδιορισμού πολυτροπικού επιπέδου εξυπηρέτησης. Με κριτήριο την κλίμακα ανάπτυξης των ελληνικών πόλεων επιλέγονται για εφαρμογή οι βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εξετάζεται η προοπτική προσαρμογής τους στα ελληνικά δεδομένα με τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Μέσω των εφαρμογών, γίνεται ιδιαίτερα αισθητή η αδυναμία των μεθοδολογιών να περιγράψουν αποτελεσματικά τις πεζές μετακινήσεις και κατά συνέπεια το επίπεδο εξυπηρέτησης των πεζών στο περιβάλλον των ελληνικών πόλεων. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η ανάγκη ενσωμάτωσης στις διαθέσιμες μεθοδολογίες ενός νέου μοντέλου υπολογισμού επιπέδου εξυπηρέτησης πεζών πλήρως προσαρμοσμένου στα ελληνικά δεδομένα. Προς αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιείται μία εκτενής βιβλιογραφική έρευνα σε διαθέσιμες μεθοδολογίες υπολογισμού επιπέδου εξυπηρέτησ ...
Στα πλαίσια της παρούσας διδακτορικής διατριβής, διερευνάται σε βάθος η έννοια της πολυτροπικότητας στις αστικές μετακινήσεις και πραγματοποιείται μία εκτενής βιβλιογραφική ανασκόπηση των μεθοδολογιών προσδιορισμού πολυτροπικού επιπέδου εξυπηρέτησης. Με κριτήριο την κλίμακα ανάπτυξης των ελληνικών πόλεων επιλέγονται για εφαρμογή οι βασικές μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εξετάζεται η προοπτική προσαρμογής τους στα ελληνικά δεδομένα με τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Μέσω των εφαρμογών, γίνεται ιδιαίτερα αισθητή η αδυναμία των μεθοδολογιών να περιγράψουν αποτελεσματικά τις πεζές μετακινήσεις και κατά συνέπεια το επίπεδο εξυπηρέτησης των πεζών στο περιβάλλον των ελληνικών πόλεων. Κρίνεται λοιπόν απαραίτητη η ανάγκη ενσωμάτωσης στις διαθέσιμες μεθοδολογίες ενός νέου μοντέλου υπολογισμού επιπέδου εξυπηρέτησης πεζών πλήρως προσαρμοσμένου στα ελληνικά δεδομένα. Προς αυτή την κατεύθυνση, πραγματοποιείται μία εκτενής βιβλιογραφική έρευνα σε διαθέσιμες μεθοδολογίες υπολογισμού επιπέδου εξυπηρέτησης πεζών, που θα μπορούσαν δυνητικά να ενσωματωθούν στον υπολογισμό του πολυτροπικού επιπέδου εξυπηρέτησης μιας υποδομής. Στη συνέχεια εφαρμόζονται οι καταλληλότερες από αυτές και γίνεται κριτική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους. Για τη διαμόρφωση του νέου μοντέλου υπολογισμού επιπέδου εξυπηρέτησης πεζών εξετάζονται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες δημιουργήθηκε κάθε μεθοδολογία και επιλέγεται ένας συνδυασμός των πλέον κατάλληλων παραμέτρων για την Ελλάδα ως βάση για την ανάπτυξη του μοντέλου. Το προτεινόμενο μοντέλο εφαρμόζεται στη συνέχεια πιλοτικά προκειμένου να υπολογιστεί το επίπεδο εξυπηρέτησης των πεζών. Επιπρόσθετα, σχεδιάζεται και εφαρμόζεται μία εκτεταμένη έρευνα ερωτηματολογίου, με στόχο την καταγραφή των απόψεων των ελλήνων πεζών και την πραγματική ζήτηση για υποδομές κίνησης πεζών. Τα αποτελέσματα της έρευνας ερωτηματολογίου σε κατοίκους, σε ειδικούς στον τομέα των μεταφορών και σε πεζούς στο πεδίο, φανερώνουν ότι η αντιληπτή ποιότητα εξυπηρέτησης από τους πεζούς συμφωνεί με την εφαρμογή του προτεινόμενου μοντέλου από ότι με τις άλλες μεθοδολογίες και στη συνέχεια χρησιμοποιούνται επιτυχώς για την οριστικοποίηση της βαθμονόμησης του μοντέλου. Η τελική εφαρμογή του βαθμονομημένου πλέον μοντέλου αποδεικνύει ότι αντικατοπτρίζει τις πραγματικές συνθήκες πεζής μετακίνησης στο περιβάλλον μίας ελληνικής πόλης. Βασικός στόχος λοιπόν αυτής της διδακτορικής διατριβής είναι η δημιουργία ενός εύχρηστου μοντέλου προσδιορισμού επιπέδου εξυπηρέτησης πεζών μετακινήσεων ώστε να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο, τόσο σε ακαδημαϊκό επίπεδο όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών, για την αποτίμηση υφιστάμενων υποδομών και τον μελλοντικό σχεδιασμό αστικών συστημάτων μεταφορών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
In the scope of the present research, the concept of multimodality in urban transport is examined and an extensive literature review of the available methodologies for the estimation of multimodal level of service is conducted. With regard to the development scale of Greek cities, the most appropriate methodology approaches are chosen for application and the perspective of their adaptation to Greek conditions with all the necessary modifications is examined. Through their applications, their inability to describe effectively pedestrian movements and consequently pedestrian level of service in the Greek cities’ environment becomes obvious. Thus, the present research focuses on the development of a new model for the estimation of pedestrian level of service fully adjusted to Greek conditions, which could potentially be integrated in the estimation of multimodal level of service of a facility. Towards this direction, an additional extensive literature review of the available methodologies ...
In the scope of the present research, the concept of multimodality in urban transport is examined and an extensive literature review of the available methodologies for the estimation of multimodal level of service is conducted. With regard to the development scale of Greek cities, the most appropriate methodology approaches are chosen for application and the perspective of their adaptation to Greek conditions with all the necessary modifications is examined. Through their applications, their inability to describe effectively pedestrian movements and consequently pedestrian level of service in the Greek cities’ environment becomes obvious. Thus, the present research focuses on the development of a new model for the estimation of pedestrian level of service fully adjusted to Greek conditions, which could potentially be integrated in the estimation of multimodal level of service of a facility. Towards this direction, an additional extensive literature review of the available methodologies for the estimation of pedestrian level of service is conducted and the most appropriate methodologies are chosen for further analysis through a pilot application. Examining the conditions under which each methodology was developed, a combination of the most appropriate factors for Greek conditions was selected, as the basic input for the formulation of the new model. Then the developed model was applied and the results of its application were compared with those derived from the application of other methodologies. For the final calibration of the new model, a questionnaire survey was also designed and applied, aiming at the recording of the Greek pedestrians’ aspect and their actual demand for pedestrian facilities. The results of its implementation to different groups of interviewees i.e. residents, transport experts and pedestrians on field, revealed that the perceived quality of service of pedestrian movements was much more in accordance with the results of the application of the proposed model than the other methodologies and were contributed to the finalization of model’s calibration. The final application of the calibrated model proved to reflect at a satisfactory degree the actual pedestrian movements’ conditions of a Greek city and therefore it can be used as a useful tool, either by academic or office staff, for the evaluation of available infrastructure for pedestrians and the future planning of urban transport systems.
περισσότερα