Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τον κινητικό συντονισμό, τις κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες, την γνωστική απόδοση, καθώς και την ποιότητα ζωής παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία) ή/και Αναπτυξιακή Διαταραχή του Κινητικού Συντονισμού, καθώς και τις αντίστοιχες στάσεις, συμπεριφορές και διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και δασκάλων στη διαχείριση και τη διδασκαλία των μαθητών. Παράλληλα, σκοπός ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ενός δίμηνου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και των δασκάλων στην πιθανή διαφοροποίηση τόσο των στάσεων, συμπεριφορών και πρακτικών των ιδίων όσο και των κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, της γνωστικής απόδοσης και της ποιότητας ζωής των μαθητών τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 561 παιδιά ηλικίας, 9 έως 12 ετών (Δ, Ε, Στ’ τάξη Δημοτικού Σχολείου), από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Έβρος, Ροδόπη, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Πρέβεζα, Κόρινθος, Ανατολική Αττική, Α’ Αθ ...
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να καταγράψει τον κινητικό συντονισμό, τις κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες, την γνωστική απόδοση, καθώς και την ποιότητα ζωής παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία) ή/και Αναπτυξιακή Διαταραχή του Κινητικού Συντονισμού, καθώς και τις αντίστοιχες στάσεις, συμπεριφορές και διδακτικές πρακτικές εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και δασκάλων στη διαχείριση και τη διδασκαλία των μαθητών. Παράλληλα, σκοπός ήταν η διερεύνηση της επίδρασης ενός δίμηνου εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής και των δασκάλων στην πιθανή διαφοροποίηση τόσο των στάσεων, συμπεριφορών και πρακτικών των ιδίων όσο και των κινητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, της γνωστικής απόδοσης και της ποιότητας ζωής των μαθητών τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 561 παιδιά ηλικίας, 9 έως 12 ετών (Δ, Ε, Στ’ τάξη Δημοτικού Σχολείου), από διάφορες περιοχές της Ελλάδας (Έβρος, Ροδόπη, Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα, Θεσσαλονίκη, Τρίκαλα, Πρέβεζα, Κόρινθος, Ανατολική Αττική, Α’ Αθήνας, Ηράκλειο Κρήτης, Κέρκυρα, Πέλλα, Ημαθία, Αρκαδία, Αχαΐα, Φωκίδα, Καρδίτσα, Φθιώτιδα, Λάρισα, Αιτωλοακαρνανία). Από τα 561 παιδιά, τα 102 ήταν διαγνωσμένα με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία) από Δημόσια Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, γνωστά ως Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και τα 459 ήταν τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Επίσης, συμμετείχαν 58 εκπαιδευτικοί (29 δάσκαλοι και 29 Εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής). Οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής και οι δάσκαλοι χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: την πειραματική (Ν=30) και την ομάδα ελέγχου (Ν=28). Αντίστοιχα, από το συνολικό δείγμα παιδιών, τα 349 (66 με Δυσλεξία και 283 τυπικά) αποτέλεσαν την πειραματική ομάδα, αφού οι εκπαιδευτικοί τους παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα, ενώ τα 212 (36 με Δυσλεξία και 176 τυπικά) αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου, αφού οι εκπαιδευτικοί τους δεν επιμορφώθηκαν. Την «υποομάδα» αποτέλεσαν 260 παιδιά, 146 της πειραματικής ομάδας και 114 της ομάδας ελέγχου. Επιπλέον, στην έρευνα συμμετείχαν 188 γονείς. Όλα τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια και υλοποίησαν το κινητικό τεστ μα φορά στην αρχική μέτρηση (Ιανουάριος) πριν την έναρξη της επιμόρφωσης αι δεύτερη φορά μετά το πέρας της δίμηνης επιμόρφωσης (Μάρτιος) στην τελική μέτρηση. Η ανάλυση διακύμανσης με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξε ότι τα παιδιά της πειραματικής ομάδας (με και χωρίς δυσκολίες) βελτιώθηκαν ως προς τις κινητικές, κοινωνικές δεξιότητες, την γνωστική απόδοση και την ποιότητα ζωής τους. Παράλληλα και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην επιμόρφωση βελτίωσαν τις στάσεις τους ως προς τα παιδιά με δυσκολίες και τροποποίησαν την διδασκαλία τους χρησιμοποιώντας διαθεματικές διαφοροποιημένες πρακτικές με στόχο την ομαλή συνεκπαίδευση των παιδιών με και χωρίς δυσκολίες. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας επεκτείνουν την υπάρχουσα έρευνα παρουσιάζοντας μια πιο σφαιρική εικόνα (κινητική, κοινωνική, ποιόητα ζωής) των παιδιών με Δυσλεξία ή/και Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού και προτείνει τρόπους διδασκαλίας τους και διαχείρισής τους στην τάξη μέσω της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of the present study was to record the motor coordination, motor and social skills, cognitive performance, as well as the quality of life of children with Learning Difficulties (Dyslexia) and / or Developmental Coordination Disorder as well as their respective attitudes, behaviors and e) teaching practices of physical education teachers teachers in the management and teaching of pupils. At the same time, the aim was to investigate the impact of a two-month distance learning program of physical education teachers and teachers on the possible differentiation of attitudes, attitudes and practices of their own as well as motor and social skills, cognitive performance and the quality of life of their pupils. The sample consisted of 561 children aged 9 to 12 (4, 5, 6th grade) from different regions of Greece (Evros, Rodopi, Xanthi, Kavala, Drama, Thessaloniki, Trikala, Athens, Heraklion Crete, Corfu, Pella, Imathia, Arcadia, Achaia, Fokida, Karditsa, Fthiotida, Larissa, Aitoloakarna ...
The aim of the present study was to record the motor coordination, motor and social skills, cognitive performance, as well as the quality of life of children with Learning Difficulties (Dyslexia) and / or Developmental Coordination Disorder as well as their respective attitudes, behaviors and e) teaching practices of physical education teachers teachers in the management and teaching of pupils. At the same time, the aim was to investigate the impact of a two-month distance learning program of physical education teachers and teachers on the possible differentiation of attitudes, attitudes and practices of their own as well as motor and social skills, cognitive performance and the quality of life of their pupils. The sample consisted of 561 children aged 9 to 12 (4, 5, 6th grade) from different regions of Greece (Evros, Rodopi, Xanthi, Kavala, Drama, Thessaloniki, Trikala, Athens, Heraklion Crete, Corfu, Pella, Imathia, Arcadia, Achaia, Fokida, Karditsa, Fthiotida, Larissa, Aitoloakarnania). Of the 561 children, 102 were diagnosed with Special Learning Difficulties (Dyslexia) from Public Medical Education Centers, known as KEDDY. and the 459 were typically growing children. Also, 58 teachers (29 teachers and 29 Physical Education Teachers) participated. Physical education teachers and teachers were divided into two groups: the experimental (N = 30) and the control group (N = 28). Correspondingly, of the total sample of children, 349 (66 with Dyslexia and 283 formally) were the experimental group, since their teachers attended the training program, while 212 (36 with dyslexia and 176 formal) were the control group, since their teachers were not trained. The subgroup consisted of 260 children, 146 of the experimental group and 114 of the control group. In addition, 188 parents participated in the survey. All children, teachers and parents completed the questionnaires and performed the kinetic test at the initial measurement (January) before starting the training a second time after the end of the two-month training (March) at the final measurement. The fluctuation analysis with repeated measurements showed that children in the experimental group (with and without difficulties) improved their motor skills, social skills, cognitive performance and quality of life. At the same time, the teachers who participated in the training improved their attitudes towards the children with difficulties and modified their teaching using interdisciplinary diversified practices aiming at the smooth inclusion of children with and without difficulties. The findings of this research extend existing research by presenting a more holistic (kinetic, social, quality of life) picture of children with Dyslexia and / or Developmental Coordination Disorder and suggests ways to teach and manage them through classroom education
περισσότερα