Διερεύνηση των εδαφικών μετακινήσεων λόγω μηχανοποιημένης εκσκαφής σηράγγων σε αστικό περιβάλλον

Περίληψη

Η διάνοιξη σηράγγων εντός των αστικών περιοχών έχει αυξημένες απαιτήσεις και σημαντικούς περιορισμούς που αποδίδονται κυρίως στις πολύ μικρές επιτρεπτές μετακινήσεις/παραμορφώσεις που επιβάλλουν συνήθως οι προδιαγραφές τέτοιων έργων (π.χ. έργα μετρό, υδραυλικές σήραγγες κ.α.). Για το λόγο αυτό, τα μηχανήματα εξισορρόπησης της εδαφικής πίεσης (EPBs ή μηχανήματα πολφού) χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε τέτοιες περιπτώσεις, αφού επιτρέπουν την εκσκαφή σηράγγων σε δύσκολες συνθήκες επιφέροντας τη μικρότερη δυνατή όχληση στις γειτνιάζουσες υπόγειες και υπέργειες κατασκευές. Η διάνοιξη με ένα EPB μηχάνημα περιλαμβάνει πολλές και πολύπλοκες διαδικασίες, ωστόσο η ανάλυση και ο σχεδιασμός τους γίνεται συνήθως με απλουστευμένες μεθόδους και εργαλεία (π.χ. ημί-εμπειρικές σχέσεις, 2-διάστατες αναλύσεις κ.α.), αμελώντας συχνά σημαντικούς παράγοντες , οδηγώντας πολλές φορές σε μη ρεαλιστικά αποτελέσματα.Έτσι, στη παρούσα διατριβή διερευνώνται οι εδαφικές μετακινήσεις λόγω μηχανοποιημένης εκσκαφής σηρά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Nowadays, EPB machines are becoming increasingly popular in tunnelling projects, since they allow to proceed minimizing disturbance to surface structures caused by tunnel excavation, which is usually the main challenge when tunnelling in an urban environment. Although, an EPB operation includes numerous complex procedures and components, tunnel design industry usually analyzes bored-tunnels using simplified approaches including semi-empirical methods or 2D finite element analyses neglecting critical parameters of the problem.Hence, the present dissertation investigates ground movements induced due to EPB tunnelling in urban environment utilizing FE code Simulia Abaqus. To do so, an advanced 3D numerical model is developed in the framework of this dissertation for the realistic simulation of an EPB process focusing on the detailed modelling of the key-features of EPB tunnelling.Particularly, the developed model allows to realistically simulate:-total and fluid muck pressure in the excav ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/44571
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/44571
ND
44571
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of tunnelling-induced ground movements in urban environment
Συγγραφέας
Λίτσας, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Λουκάς)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Γεωτεχνικής
Εξεταστική επιτροπή
Καββαδάς Μιχαήλ
Μπουκοβάλας Γεώργιος
Γκαζέτας Γεώργιος
Τσιαμπάος Γεώργιος
Σοφιανός Αλέξανδρος
Γερόλυμος Νικόλαος
Παπαδημητρίου Αχιλλέας
Παπαδόπουλος Βασίλης
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΕπιστήμη Πολιτικού Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Καθιζήσεις; Μηχανοποιημένη Εκσκαφή Σηράγγων; Τριδιάστατες Αριθμητικές Αναλύσεις; Ευστάθεια μετώπου εκσκαφής σηράγγων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
lxxxviii, 291 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)