Τριβολογικός σχεδιασμός ελατηρίου συμπίεσης με επικαλύψεις, τεχνητή τραχύτητα και φθορά σε θέρμο-σπηλαιωμένη μικτή λίπανση

Περίληψη

Ο σχεδιασμός των ελατηρίων συμπίεσης είναι ένα σημαντικό ζήτημα που έχει σαν στόχο τη μείωση της τριβής στον τομέα των μηχανών εσωτερικής καύσης. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι υπάρχει ένα αυξημένο ενδιαφέρον για τις τριβολογικές επιδόσεις των ελατηρίων συμπίεσης. Είναι ευρέως γνωστό ότι το σύστημα του εμβόλου με τα ελατήρια συνεισφέρει σημαντικά στις απώλειες τριβής (περίπου 40%), και για αυτό τον λόγο υπάρχει η ανάγκη να κατανοηθούν οι μηχανισμοί λίπανσης και οι μηχανισμοί τριβής στο παραπάνω σύστημα. Πιο συγκεκριμένα, τα ελατήρια συμπίεσης υποφέρουν από υψηλή τριβή και φθορά λόγω των μεταβαλλόμενων φορτίων και της στενής επαφής στην επιφάνεια του κυλίνδρου (λόγω της κύριας λειτουργίας του που είναι η στεγανοποίηση). Έτσι, τα ζητήματα της τριβής και της φθοράς επηρεάζουν την απόδοση των ελατηρίων συμπίεσης. Για αυτό τον λόγο, είναι απαραίτητο να διερευνηθεί η επιφανειακή τοπογραφία του ελατηρίου και του κυλίνδρου, καθώς και οι συνθήκες λίπανσης τους. Η παρούσα διδακτορική διατριβή υπο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The design of top compression rings is an important issue that opens research possibilities for reducing friction in the field of tribology in Internal Combustion (IC) engines. Recent studies show that there is an increasing interest in top compression rings’ tribological performance. It is widely known that the piston assembly is a major contributor to parasitic losses (up to 40%) and that there is a need to understand its lubrication performance and friction mechanisms. In brief, the top compression rings suffer from higher friction and wear due to rapidly changing loads and close contact in cylinder liners (the sealing function). Because the friction and wear issues affect the efficiency of compression rings, it is necessary to investigate the surface topography of the ring-cylinder surfaces and lubrication conditions. The current thesis supports that goal. Compression rings’ tribological characteristics, such as their pressure distribution, lubricant film, friction, power losses an ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43727
ND
43727
Εναλλακτικός τίτλος
Tribological design of a top coated compression ring with worn and textured surface in thermal cavitation mixed lubrication
Συγγραφέας
Ζάβος, Αναστάσιος Βασίλειος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Πολυτεχνική. Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών
Εξεταστική επιτροπή
Νικολακόπουλος Παντελής
Μιχαηλίδης Αθανάσιος
Ανυφαντής Νικόλαος
Χόνδρος Θωμάς
Δέντσορας Αργύριος
Μούρτζης Δημήτριος
Θεοδοσιάδης Στέφανος
Επιστημονικό πεδίο
Μηχανική & Τεχνολογία
Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Μηχανές εσωτερικής καύσης; Ελατήρια Συμπίεσης; Επιμεταλλώσεις; Μικτή Λίπανση; Σπηλαίωση; Τεχνητή Τραχύτητα; Τριβή; Φθορά
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
10. xxv, 200 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.