Τύποι εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικών συστημάτων στο σινεμά: ανάλυση των σημαντικότερων school movies της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή θέτει τις βάσεις για την ειδολογική τεκμηρίωση του κινηματογραφικού είδους των School Movies. Η τεκμηρίωση αυτή γίνεται λαμβάνοντας υπόψη τις σημαντικότερες από τις θεωρίες του κινηματογραφικού είδους, οι οποίες θεμελιώνουν τον εντοπισμό των γενικών χαρακτηριστικών των School Movies. Επίσης, με τη χρήση της σημασιολογικής/συντακτικής/πραγματολογικής προσέγγισης του Altman εντοπίζονται τα βασικά σημασιολογικά και συντακτικά στοιχεία των School Movies, τα οποία, συνδυαζόμενα με τα στοιχεία της κινηματογραφικής παραγωγικής διαδικασίας και της αλληλεπίδρασης των πολλαπλών χρηστών του κινηματογραφικού μέσου, δίνουν μια ολιστική ερμηνεία του είδους και μια ικανοποιητική καταγραφή της δημιουργίας του και της εξέλιξής του. Παράλληλα, διαμέσου της προσέγγισης του Altman, προκύπτει ότι το κινηματογραφικό είδος των School Movies απεικονίζει εκπαιδευτικά συστήματα και τύπους εκπαιδευτικών, στοιχεία τα οποία καταγράφονται στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας. Η διατύπωση ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis sets the basis for the documentation of the genre of School Movies. This documentation takes into account the most important theories of film genre, theories which set the basis to identify the general characteristics of School Movies. Also, using Altman's semantic / syntactic / pragmatic approach, the main semantic and syntactic elements of School Movies are identified, which – combined with the elements of the film production process and the interaction of multiple users of the cinematographic medium – give a holistic interpretation of the genre and a satisfactory record of its creation and evolution process. At the same time, through Altman’s approach, it appears that the genre of School Movies depicts educational systems and types of teachers, which are recorded in the context of this thesis. The wording of the general principles and attributes of School Movies is based on specific case studies of the most characteristic films of the global cinema production, which are ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2021)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/43030
ND
43030
Εναλλακτικός τίτλος
Types of teachers and educational systems in cinema: analysis of the most important school movies of world film production
Συγγραφέας
Αλέτρας, Νικόλαος Δημήτριος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Κινηματογράφου
Εξεταστική επιτροπή
Μουζάκη Δέσποινα
Τσιτσανούδη Νικολέττα
Ντεκώ Ελευθερία
Κοκκώνης Μιχάλης
Γούσιος Χρήστος
Κράββα Βασιλική
Ρόζη Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Τέχνες
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτσημασιολογική/συντακτική/πραγματολογική προσέγγιση; Τύποι εκπαιδευτικών; Εκπαιδευτικά συστήματα αξιών; Κινηματογραφική παραγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
8, vi, 426 σ., εικ., πιν., σχημ.