Η συμβολή του κινηματογράφου στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Περίληψη

Αφετηριακές παραδοχές στην παρούσα μελέτη είναι αφενός η ανάγκη διαχείρισης της ετερότητας τόσο στο πεδίο της εκπαίδευσης όσο και γενικότερα σε κοινωνικό επίπεδο, και η ανάγκη διδασκαλίας και ενίσχυσης των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, αφετέρου, δεδομένου ότι δεν είναι έμφυτες και χρειάζεται να διδαχθούν ή να ενισχυθούν. Στο πλαίσιο της παρούσας διατριβής, προτείνεται μια επιμορφωτική παρέμβαση, σύμφωνα με την οποία, η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα διαχείρισης της ετερότητας έχει ως πρωταρχικό στόχο να μπορεί ο εκπαιδευτικός να θέτει τον ίδιο τον εαυτό του στο μικροσκόπιο. Να μπορεί, δηλαδή, να εξετάζει και να επανεξετάζει μέσω της αναστοχαστικής διαδικασίας τις γνώσεις του, τις πεποιθήσεις και τις αξίες του, τις δεξιότητες, τις στάσεις και τη συμπεριφορά του, τις ταυτότητές του, τους τρόπους που σχετίζεται με τους άλλους. Στόχος της επιμόρφωσης είναι να μην λειτουργεί ως παθητικός αποδέκτης και μεταδότης θεωριών περί διαπολιτισμικότητας, αλλά να υιοθετεί ο ίδιος και να προωθ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the context of this thesis, the need to manage diversity both in the field of education and more generally at the level of society is recognised and it is considered that intercultural skills, since they are not innate, need to be taught or reinforced. Given this, an approach is proposed whereby educator’s training in diversity management issues has the primary objective of enabling educators to put themselves under the microscope. To be able to examine and re-examine through the reflective process his/her knowledge, beliefs and values, skills, attitudes and behaviour, identities and ways of relating to others. The aim is not to act as a passive recipient and transmitter of theories of interculturality, but to adopt and promote the principles and values of intercultural and inclusive education through his/her educational work. More specifically, an original experiential educators’ training programme was designed and implemented, the programme "CINEducation": the contribution of cine ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/56007
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56007
ND
56007
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of cinema in the training of educators in issues of intercultural education
Συγγραφέας
Ρούμπου, Χριστίνα (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μάγος Κωνσταντίνος
Χανιωτάκης Νικόλαος
Αλιβίζος Σοφός
Γουλής Δημήτριος
Κατσαρίδου Μάρθα
Λέτσιου Μαρία
Σιάτρας Αναστάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Κινηματογράφος, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική διαπολιτισμική εκπαίδευση; Διαπολιτισμική επιμόρφωση εκπαιδευτικών; Διαπολιτισμική ικανότητα; Διαπολιτισμική έρευνα-δράση; Κινηματογραφική παιδεία; Κινηματογραφικές ταινίες; Κινηματογραφοθεραπεία; Προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)