Ανίχνευση αναπτυξιακών διαταραχών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας με τη δοκιμασία DESK 3-6

Περίληψη

Κύριος σκοπός της έρευνας ήταν η ανίχνευση επικινδυνότητας εμφάνισης διαταραχής ή απόκλισης από την τυπική ανάπτυξη, στους τομείς της Αδρής και Λεπτής κινητικότητας, της Γλωσσικής-Γνωστικής ανάπτυξης, της Κοινωνικής ανάπτυξης, και της Συνολικής ανάπτυξης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Οι επιμέρους σκοποί της μελέτης ήταν η διερεύνηση της πιθανής σχέσης α)των αναπτυξιακών τομέων, και β)της ηλικίας, του φύλου και του μορφωτικού επιπέδου των γονέων με την επικινδυνότητα εμφάνισης διαταραχής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Στη μελέτη συμμετείχαν 1101 παιδιά, ηλικίας 3-6 ετών, και, συγκεκριμένα, 300 παιδιά τριών ετών, 381 παιδιά τεσσάρων ετών και 420 παιδιά πέντε-έξι ετών, που διέμεναν στην Κεντρική Μακεδονία και φοιτούσαν σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία, καθώς και σε παιδικούς σταθμούς. Για την πραγματοποίηση της έρευνας δόθηκε άδεια από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων). Για την ανίχνευση διαταραχών χρησιμοποιήθηκε το ανιχνευτικό εργα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main purpose of this research was to screen preschool children at risk of or with deviation from typical growth, in the areas of gross and fine motor development, speech-cognitive development, social development, and total development. The individual objectives of the study were to investigate the possible relationship a) of the developmental areas and b) of the gender, the age and the parental level of education on screening preschool children at risk. 1101 children aged 3-6 years participated in the study. 300 of them were three-years-old, 381 children were four-years-old and 420 children were five and six-years-old. They lived in a big part of Central Macedonia and attended public and private kindergartens. The research took permission from the Institute of Educational Policy (Ministry of Education, Research and Religious affairs). The “Dortmund Developmental Screening for Preschools” DESK 3-6 (Tröster, Flender, & Reineke, 2004) was used to screen developmental disorders. Many t ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42977
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42977
ND
42977
Εναλλακτικός τίτλος
Screening developmental disorders in pre–school students using the DESK 3-6
Συγγραφέας
Αρζόγλου, Δέσποινα (Πατρώνυμο: Ιωσήφ)
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού. Τομέας Βιολογίας της Άσκησης. Εργαστήριο Αναπτυξιακής Ιατρικής και Ειδικής Αγωγής
Εξεταστική επιτροπή
Τσιμάρας Βασίλειος
Φωτιάδου Ελένη
Πρώιος Μιλτιάδης
Γρούιος Γεώργιος
Ευαγγελινού Χριστίνα
Τζέτζης Γεώργιος
Καταρτζή Ερμιόνη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπτυξιακή καθυστέρηση; Σε επικινδυνότητα; Απόκλιση από την τυπική ανάπτυξη; Αδρή κινητικότητα; Λεπτή κινητικότητα; Γνωστική ανάπτυξη; Γλωσσική ανάπτυξη; Κοινωνική ανάπτυξη; Συνολική ανάπτυξη; Παιχνίδι
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiii, 243 σ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)