Διερεύνηση των εναλλακτικών ιδεών για έννοιες της μηχανικής σε εφήβους που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβή, είναι η διερεύνηση των εναλλακτικών ιδεών και η μελέτη της συνοχής αυτών για έννοιες της μηχανικής σε μαθητές που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας. Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου πραγματοποιήθηκε πειραματική έρευνα στην οποία συμμετείχαν δύο διαφορετικές ομάδες μελέτης. Η μία ομάδα αποτελούνταν από 19 εφήβους με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας ηλικίας 12 έως 16 ετών και η άλλη περιελάμβανε 55 εφήβους τυπικής ανάπτυξης ανάλογου ηλικιακού εύρους. Οι δύο ομάδες εξομοιώθηκαν ως προς το φύλο και τη μη λεκτική τους νοημοσύνη. Θεωρητική βάση της παρούσας μελέτης αποτέλεσε η Θεωρία της Ενσυναίσθησης-Συστηματοποίησης (Ε-Σ), σύμφωνα με την οποία τα άτομα του αυτιστικού φάσματος έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη την ικανότητα να αναλύουν και να αναπτύσσουν συστήματα με σκοπό να αντιλαμβάνονται, να κατανοούν και να προβλέπουν τα φυσικά γεγονότα. Τη θεωρητική αυτή βάση συμπλήρωσε η Θεωρία της Εκτελεστικής Δυσλειτουργίας σύμφωνα με ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present PhD thesis is to explore on the alternative conceptions of mechanics of students with high-functioning autism spectrum disorders (HASD) and study their coherent nature. For this purpose an experimental investigation was conducted with 19 adolescents with HFASD (age range: 12 to 16 yrs) and 55 typically developing adolescents (age range: 12 to 16 yrs) matched on sex and non verbal mental age. The Empathizing-Systemizing theory (E-S), formed the theoretical basis of the study. According to the E-S theory, students with autism spectrum disorders (ASD) have specialized ability to analyze and build systems in order to understand and predict non-agentive events. In addition the theoretical background of the study was informed by the Executive Dysfunction theory which suggests that students with ASD face problems in specific executive functions such as generativity and working memory. For the purposes of this study, two structured, computerized tools were developed. The ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42856
ND
42856
Εναλλακτικός τίτλος
An investigation of alternative conceptions on mechanics in high-functioning autism spectrum disorders adolescents
Συγγραφέας
Καλιαμπός, Γεώργιος Νικόλαος
Ημερομηνία
2018
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Ειδικής Αγωγής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Βαβουγυιός Διονύσης
Μαυροπούλου Σοφία
Κόλλιας Βασίλης
Βλάχος Φίλιππος
Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Σταυρούση Παναγιώτα
Κώτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική των Φυσικών Επιστημών; Διαταραχή αυτιστικού φάσματος; θεωρία εποικοδομισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
217 σ., εικ., πιν., σχημ.