Η παιδική ηλικία στα εγχειρίδια ιστορίας στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1964-2014)

Περίληψη

Η λέξη «παιδί» παραπέμπει, μεν, σε ένα βιολογικά εξελισσόμενο ον αλλά εμπεριέχει ταυτόχρονα τις έννοιες της εξάρτησης, της αδυναμίας και όποια άλλα γνωρίσματα χρησιμοποιεί κάθε πολιτισμός για να ορίσει τον άνθρωπο, που δεν είναι ενήλικος. Έτσι μετατρέπεται η «παιδική ηλικία» σε μια κοινωνική κατηγορία που δεν αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο παιδί, αλλά στο παιδί ως μέλος μιας ομάδας με κοινά δομικά γνωρίσματα, με διαδικασίες κοινωνικής συγκρότησης και αλλαγές που την καθιστούν διακριτή.Η παιδική ηλικία είναι μια κοινωνική κατασκευή με όριο την ενηλικίωση, της οποίας όμως ο συγκεκριμένος ηλικιακός χρόνος καθορίζεται από οικονομικές και πολιτισμικές συνθήκες κάθε εποχής και κοινωνίας.Το σχολικό εγχειρίδιο είναι το εκπαιδευτικό μέσο, το οποίο αποτελεί το βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής πράξης τόσο στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα όσο και διεθνώς. Πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό μέσο εξαιρετικά προσιτό και οικονομικό για κάθε ενδιαφερόμενο, μέσω αυτού μπορεί να ασκηθεί κοινωνικός έλεγχος ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The word "child" refers to a biologically evolving being, but it also includes the notions of dependence, weakness and any other traits that each civilization uses to define a non-adult person. Thus, childhood is transformed into a social category that does not refer to a particular child, but to the child as a member of a group with common structural traits, with processes of social formation and changes that make it distinct.Childhood is a social construction with an age limit, but the specific age is determined by the economic and cultural conditions of each age and society.The school manual is the educational tool, which is the basic element of the educational act both in the Greek educational system and internationally. It is an educational tool that is extremely affordable and economical for everybody interested, through which social control can be exercised among students and teachers. This reflects the dominant tendencies and values of the society in which it is produced and us ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42702
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42702
ND
42702
Εναλλακτικός τίτλος
The childhood in history textbooks in greek primary and secondary education (1964-2014)
Συγγραφέας
Μακρή, Ελένη (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Δασκαλάκης Δημοσθένης
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Φασούλης Κωνσταντίνος
Μπαμπάλης Θωμάς
Βρεττός Ιωάννης
Μυλωνάκου-Κεκέ Ηρώ
Κωστόπουλος Τρύφωνας
Λύτρας Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παιδιά; Παιδική ηλικία; Διδακτικά εγχειρίδια; Σχολική Ιστορία; Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση; Αναλυτικά προγράμματα; Μορφές παρουσίας της παιδικής ηλικίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
361 σ., εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)