Περίληψη
Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στη διερεύνηση των παραγόντων που υποκινούν τους ενήλικες μετανάστες στη συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες της Διά Βίου Μάθησης. Το θέμα της παρακίνησης/των κινήτρων που ωθούν τους ενήλικους εκπαιδευόμενους στην παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων δεν έχει ερευνηθεί επαρκώς. Οι στόχοι της παρούσας διατριβής είναι: α)Η διαμόρφωση του profile του μέσου ενηλίκου μετανάστη που συμμετέχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα Δ.Β.Μ., β)Η διερεύνηση του τόπου προέλευσής του, γ)Ο εντοπισμός των κινήτρων που ωθούν τους ενηλίκους αυτούς και δ)Η αποτύπωση της συνάφειας μεταξύ των χαρακτηριστικών του προφίλ του και των παραγόντών που τον υποκινούν στη συμμετοχή στην εκπαιδευτική δραστηριότητα.Η έρευνα βασίστηκε σε μεθοδολογική τριγωνοποίηση, αξιοποιώντας το ερωτηματολόγιο της «Κλίμακας Συμμετοχής» στην Εκπαίδευση του R. Boshier (το οποίο είναι βασισμένο σε μια τυπολογία επτά παραγόντων παρακίνησης). Συμμετείχαν 379 εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι παρακολούθησαν εκπαιδ ...
Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στη διερεύνηση των παραγόντων που υποκινούν τους ενήλικες μετανάστες στη συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες της Διά Βίου Μάθησης. Το θέμα της παρακίνησης/των κινήτρων που ωθούν τους ενήλικους εκπαιδευόμενους στην παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων δεν έχει ερευνηθεί επαρκώς. Οι στόχοι της παρούσας διατριβής είναι: α)Η διαμόρφωση του profile του μέσου ενηλίκου μετανάστη που συμμετέχει σε εκπαιδευτικά προγράμματα Δ.Β.Μ., β)Η διερεύνηση του τόπου προέλευσής του, γ)Ο εντοπισμός των κινήτρων που ωθούν τους ενηλίκους αυτούς και δ)Η αποτύπωση της συνάφειας μεταξύ των χαρακτηριστικών του προφίλ του και των παραγόντών που τον υποκινούν στη συμμετοχή στην εκπαιδευτική δραστηριότητα.Η έρευνα βασίστηκε σε μεθοδολογική τριγωνοποίηση, αξιοποιώντας το ερωτηματολόγιο της «Κλίμακας Συμμετοχής» στην Εκπαίδευση του R. Boshier (το οποίο είναι βασισμένο σε μια τυπολογία επτά παραγόντων παρακίνησης). Συμμετείχαν 379 εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Δ.Β.Μ. Επιπλέον διενεργήθηκαν συνεντεύξεις από 15 εκπαιδευόμενους του ιδίου προγράμματος. Τα πλέον σημαντικά ευρήματα που ανέκυψαν είναι τα ακόλουθα: αναφορικά με το profile του ενήλικα μετανάστη που συμμετέχει σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Δ.Β.Μ. βρέθηκε ότι είναι γυναίκα εργαζόμενη, μέσης ηλικίας, που έχει ολοκληρώσει Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το εύρημα αυτό παρουσιάζει πολλές ομοιότητες με την διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία.Αναφορικά με την καταγωγή αναδείχτηκε από την ποσοτική και την ποιοτική έρευνα ότι η συντριπτική πλειοψηφία ήταν αλβανικής καταγωγής και ότι τα βασικά κίνητρα που ωθούν τους ενηλίκους στην παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων ΔΒΜ είναι η επιδίωξη επαγγελματικής ανέλιξης, η βελτίωση της επικοινωνιακής τους ικανότητας και η βελτίωση των οικογενειακών τους σχέσεων.Τα ευρήματα, τα οποία προέκυψαν, ταυτίζονταν σε σημαντικό βαθμό, με τα πορίσματα συναφών ερευνητικών προσπαθειών σε συναφές πεδίο. Τα συμπεράσματα της μελέτης, παρότι δεν είναι γενικεύσιμα, συνεισφέρουν στην κατανόηση της διαδικασίας σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων στο πλαίσιο οργανισμών Εκπαίδευσης Ενηλίκων και αναδεικνύουν τη γνώση των κινήτρων αυτών ως πολύτιμη αξία, τόσο για τη διαμόρφωση αποτελεσματικής πολιτικής στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων όσο και για την ακαδημαϊκή και θεωρητική τεκμηρίωση του συγκεκριμένου πεδίου
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Τhe present study focuses on the research of the wider outcomes of the factors that motivate the adult immigrants to participate in Lifelong Education (LLE) programmes. The issue of the motivation / the motives that drive adult immigrant learners to attend / participate in educational programmes has not been widely researched. The objectives of this study were: 1) The creation of a profile of the average adult immigrant who participate in educational programmes, 2) To locate the origin of these adults, 3) To locate the motives that drive these adults, 4) To link the demographic data of the adults with these motives and to locate and to define the relevance between them.The research was based on a methodological triangulation. R. Boshier’s Education Participation Scale (a questionnaire based on a seven-factor typology of motives) was distributed to a sample of 279 immigrant adults that were attending the educational programme Greek as a second or foreign language ‘ODYSSEAS’ and in ...
Τhe present study focuses on the research of the wider outcomes of the factors that motivate the adult immigrants to participate in Lifelong Education (LLE) programmes. The issue of the motivation / the motives that drive adult immigrant learners to attend / participate in educational programmes has not been widely researched. The objectives of this study were: 1) The creation of a profile of the average adult immigrant who participate in educational programmes, 2) To locate the origin of these adults, 3) To locate the motives that drive these adults, 4) To link the demographic data of the adults with these motives and to locate and to define the relevance between them.The research was based on a methodological triangulation. R. Boshier’s Education Participation Scale (a questionnaire based on a seven-factor typology of motives) was distributed to a sample of 279 immigrant adults that were attending the educational programme Greek as a second or foreign language ‘ODYSSEAS’ and interviews with 15 participants sample of the above mentioned groups. The information gathered were – to a great extent – identical to the results of relevant research efforts in this field . The most important findings were that the average adult immigrant learner’s profile shows many similarities to what is mentioned in the international and greel literature, specifically ιt is female worker, middle-aged, who has completed higher education, with regard to origin.It was shown by quantitative and qualitative research that the overwhelming majority was of Albanian origin and that the basic motives that drive adult learners to participate in educational programmes were professional advancement, improving communication skills, improving famiky relationships.The conclusions of the study, although they cannot be generalized, contribute to the apprehension of the design and implementation procedure of programs in the context of adult education organizations, as well as to the apprehension of the motivated factors which facilitate the development of effective programs. The conclusions of this study might also initiate similar research efforts in the context of other institutions that activate in the field of adult education, with all the consequences for the improvement of the quality and the effectiveness of the programs offered as well as for the academic and theoretical documentation of this field.
περισσότερα