Περίληψη
Τα άτομα με νοητική αναπηρία (Ν.Α) χαρακτηρίζονται από έλλειψη κινήτρου για συμμετοχή σε άσκηση και φυσική δραστηριότητα, περιορισμούς στην καθημερινή τους λειτουργικότητα, ενώ αποφεύγουν συχνά τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες υπό το φόβο αποτυχίας στην εκτέλεση. Οι περιορισμοί στη λειτουργική τους ικανότητα, όπως εκφράζεται στις αθλητικές κινητικές τους δεξιότητες και παραμέτρους που περιγράφουν τη λειτουργική φυσική τους κατάσταση, ενισχύεται από χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ αναπτύσσουν καθιστικού τύπου συμπεριφορές που οδηγούν σε υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας, νοσηρότητας και θνησιμότητας από μη μεταβολικές ασθένειες. Με βάση τα παραπάνω, η εμπλοκή τους σε αθλητικές δραστηριότητες κρίνεται μείζονος σημασίας για τη διατήρηση και βελτίωση της υγείας τους. Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και η εφαρμογή τους ως μέθοδος άσκησης μέσα από τα αθλητικά διαδραστικά παιχνίδια, έχει αναφερθεί ότι μπορεί να επιφέρει θετικές επιδράσεις σε άτομα με αναπηρία. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η ολι ...
Τα άτομα με νοητική αναπηρία (Ν.Α) χαρακτηρίζονται από έλλειψη κινήτρου για συμμετοχή σε άσκηση και φυσική δραστηριότητα, περιορισμούς στην καθημερινή τους λειτουργικότητα, ενώ αποφεύγουν συχνά τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες υπό το φόβο αποτυχίας στην εκτέλεση. Οι περιορισμοί στη λειτουργική τους ικανότητα, όπως εκφράζεται στις αθλητικές κινητικές τους δεξιότητες και παραμέτρους που περιγράφουν τη λειτουργική φυσική τους κατάσταση, ενισχύεται από χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ αναπτύσσουν καθιστικού τύπου συμπεριφορές που οδηγούν σε υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας, νοσηρότητας και θνησιμότητας από μη μεταβολικές ασθένειες. Με βάση τα παραπάνω, η εμπλοκή τους σε αθλητικές δραστηριότητες κρίνεται μείζονος σημασίας για τη διατήρηση και βελτίωση της υγείας τους. Η χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και η εφαρμογή τους ως μέθοδος άσκησης μέσα από τα αθλητικά διαδραστικά παιχνίδια, έχει αναφερθεί ότι μπορεί να επιφέρει θετικές επιδράσεις σε άτομα με αναπηρία. Σκοπός της παρούσας έρευνας, ήταν η ολιστική διερεύνηση της επίδρασης από την εφαρμογή ενός παρεμβατικού προγράμματος με αθλητικά διαδραστικά παιχνίδια στη φυσική κατάσταση, την κινητική απόδοση και τη συμπεριφορά, εφήβων και νεαρών ενηλίκων με Ν.Α. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 17 έφηβοι και νεαροί ενήλικες με Ν.Α, οι οποίοι αποτέλεσαν την πειραματική-ΠΟ (n=9, ηλικίας 17±3.32) και την ομάδα ελέγχου-ΟΕ (n=8, ηλικίας 17±3.42) και κατά τη διάρκεια της έρευνας φοιτούσαν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής. Το πρόγραμμα εφαρμόσθηκε για 8 εβδομάδες με συχνότητα 3 φορές και διάρκεια 30 λεπτά. Πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις στη φυσική κατάσταση με την Ευρωπαϊκή δέσμη δοκιμασιών Eurofit και την κινητική απόδοση με τη χρήση της δέσμης BOTMP, στην αρχή, στο τέλος και ένα μήνα μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Επίσης, μετρήθηκαν στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος, τα ψυχοκοινωνικά τους χαρακτηριστικά με την κλίμακα συμπεριφοράς για εκπαιδευτικούς του Achenbach (TRF-CBCL) και τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση στην καρδιοαναπνευστική αντοχή, σε κινητικές δεξιότητες και σε ορισμένα ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Η ερμηνεία των αποτελεσμάτων μπορεί να υποστηριχθεί από τη θεωρία της αυτοαποτελεσματικότητας. Λαμβάνοντας υπόψη το μικρό μέγεθος του δείγματος, τα αποτελέσματα πρέπει να αντιμετωπιστούν με επιφύλαξη. Ωστόσο, τα αθλητικά διαδραστικά παιχνίδια όπως διαπιστώθηκε στην παρούσα έρευνα, μπορούν να αποτελέσουν μια νέα υποσχόμενη επικουρική μέθοδο άσκησης στο μάθημα της προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής, σε άτομα με Ν.Α.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Individuals with intellectual disabilities (ID) lack motivation for exercise. Therefore they rarely participate in any physical activity due to a passive life-style and daily limitations. They also often avoid participation because individuals lack self-confidence and fear failure in performance. Restrictions in functional abilities and low physical fitness lead to obesity and several other risk factors, such as coronary artery disease, diabetes and depression. On that account, participation in sports/exercise is considered to be of major importance in order to maintain a fitness level and to improve health. Computers and their applications as a method of exercise through sports interactive games have been considered to have positive effects on people with disabilities. The purpose of this research was designed to investigate the effects of interactive sports games, on physical fitness, motor performance and behavior, in adolescents and young adults with ID. The sample of the study co ...
Individuals with intellectual disabilities (ID) lack motivation for exercise. Therefore they rarely participate in any physical activity due to a passive life-style and daily limitations. They also often avoid participation because individuals lack self-confidence and fear failure in performance. Restrictions in functional abilities and low physical fitness lead to obesity and several other risk factors, such as coronary artery disease, diabetes and depression. On that account, participation in sports/exercise is considered to be of major importance in order to maintain a fitness level and to improve health. Computers and their applications as a method of exercise through sports interactive games have been considered to have positive effects on people with disabilities. The purpose of this research was designed to investigate the effects of interactive sports games, on physical fitness, motor performance and behavior, in adolescents and young adults with ID. The sample of the study consisted of 17 adolescents and young adults with ID, who were experimental group (EG) (n = 9, 17 ± 3.32 years old) and the control group (CG)(n = 8, age 17 ± 3.42) during the research they were studying in separate Special Education Schools. The program was applied 3 times a week, lasting 30 minutes at a time, and a total application period of 8 weeks. Physical measurements were performed with the Eurofit test and motor performance using the (BOTMP test) at the beginning, at the end and one month after the completion of the program. Also measured at the beginning and at the end of the program, their psychosocial characteristics with Achenbach's (TRF-CBCL) behavioral scale, the psychosocial characteristics and the heart rate of the participants. The results showed that intervention improved cardiovascular endurance, specific motor athletic skills, and minor improvements in several psychosocial characteristics. The recreational character and the exciting exercise environment, the large number of repetitions and the rich feedback have created a strong enthusiasm to participate and maintain interest. The interpretation of the results can be supported by the theory of self-efficacy. Taking into account the small sample size, the results should be treated with caution. However, sports interactive games as found in this research may be a new promising supplementary method of exercising in the course of adapted physical education to people with ID.
περισσότερα