Διερεύνηση με χρήση τεχνικών οφθαλμικών καταγραφών της ευχέρειας χειρισμού και κατανόησης πολλαπλών μοριακών αναπαραστάσεων από φοιτητές χημείας: ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού δυναμικά διασυνδεόμενων αναπαραστάσεων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή τμηματοποιείται σε τρία μέρη στα οποία χρησιμοποιούνται διαφορετικά μεθοδολογικά εργαλεία και ερευνητικές μεθοδολογίες για να εξυπηρετηθούν διαφορετικοί ερευνητικοί σκοποί. Στο πρώτο μέρος, γίνεται ανίχνευση των δυσκολιών που παρουσιάζουν οι φοιτητές Χημείας στην κατανόηση και τον χειρισμό δισδιάστατων διαγραμματικών αναπαραστάσεων όπως είναι οι Προβολές Fischer (FP), οι Προβολές Newman (NP) και τα διαγράμματα στικτών και έντονων γραμμών (DW). Γίνεται συσχετισμός των επιδόσεων των φοιτητών σε ανάλογου τύπου ερωτήματα με άλλους γνωστικούς παράγοντες όπως οι οπτικοχωρικές αντιλήψεις και η πρότερη γνώση Χημείας. Για τους σκοπούς αυτούς αναπτύχθηκαν τρία τεστ, ένα για κάθε είδος διαγραμματικής αναπαράστασης, ψηφιοποιήθηκαν δύο τεστ (Purdue Spatial Visualization Test: Rotation και Greek Spatial Ability Test) για τον έλεγχο των οπτικοχωρικών αντιλήψεων και χορηγήθηκε το EChemTest (European Chemistry Test) για τις πρότερες γνώσεις Χημείας. Για την ανίχνευση των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The structure of the current thesis is segmented in three parts. In each one of the three parts, different methods and research tools were used in order to achieve the research goals. In the first part of this thesis, we investigated the students’ ability to transform and translate between two dimensional diagrammatic representations such as Newman Projections (NP), Fischer Projections (FP) and Dash-Wedge diagrams (DW). Another research goal was to investigate how individual differences in spatial ability and prior chemistry knowledge could affect students’ performance in matching tasks questionnaires. In order to address this goals, three digital computer based questionnaires were designed and developed. Students’ visuospatial skills were assessed with the use of digital-computerized versions of Purdue Spatial Visualization Test:Rotation and Greek Spatial Ability Test, while the prior chemistry knowledge was examined with the use of European Chemistry Test. To evaluate the cognitive s ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/41330
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/41330
ND
41330
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation with the use of eye-tracking methodology of students’ ability to understand and manipulate multiple molecular representations: development and evaluation of educational software consisted of dynamically linked representations
Συγγραφέας
Κουταλάς, Βασίλειος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Γενικής και Ανόργανης Χημείας. Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Κβαντικής Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Σιγάλας Μιχαήλ
Γιαννακουδάκης Ανδρέας
Ακρίβος Περικλής
Βαρέλλα Ευαγγελία
Γιαννακουδάκης Παναγιώτης
Παπαδόπουλος Νικόλαος
Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία
Λέξεις-κλειδιά
Χημικές αναπαραστάσεις; Δυναμική διασύνδεση; Μεθοδολογία οφθαλμικών καταγραφών; Λογισμικό προβολών Fischer & Newman
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
301 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)