Οι εκπαιδευτικές δράσεις των μουσείων για την προώθηση της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη: ένα παράδειγμα συνεργασίας μεταξύ της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης: στόχοι, εφαρμογή και προοπτικές

Περίληψη

Ενταγμένη σε ένα κοινωνικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πολιτισμική πολλαπλότητα, η παρούσα διδακτορική διατριβή έχει ως στόχο την κατανόηση του ρόλου της εκπαίδευσης για τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη μέσω του μουσείου. Η αναγκαιότητα της συνεργασίας μεταξύ της τυπικής (σχολείου) και της μη τυπικής εκπαίδευσης (μουσείου) βασίζεται στις τρέχουσες δυσκολίες που αντιμετωπίζει το σχολείο όπως στην πρόκληση του να εξασφαλίσει την προώθηση της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη και των αξιών (σεβασμός της διαφορετικότητας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων). Δεδομένου ότι τα μουσεία αποτελούν σημεία αναφοράς της ιδιότητας του πολίτη και φορείς πολιτισμικών αξιών, ερευνήσαμε εάν τα δρώντα υποκείμενα (τα στελέχη των εκπαιδευτικών τμημάτων των μουσείων και οι εκπαιδευτικοί που επισκέπτονται τα μουσεία με τους μαθητές τους) συνειδητοποιούν τη δυνατότητα του μουσείου να προωθήσει τη δημοκρατική ιδιότητα του πολίτη μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιεί. Πρόκειται γ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation aims to understand the role of citizenship education in museums in the actual social and educational context which is highly marked by cultural diversity. A need for cooperation between formal (schools) and non-formal education (museums) emerges since schools face difficulties in ensuring the promotion of democratic citizenship and values such as the respect for diversity and human rights. While considering museums as places of citizenship and vectors of cultural values, we have investigated whether stakeholders, museum educators and teachers who visit the museums with their class realize the potential of museum educational activities to support citizenship education. This research at the crossroads of Education Sciences and Museology took the form of four case studies in museums in Paris and Athens. The interviews and observations conducted showed that formal and non-formal education have difficulties in coordinating with each other in order to educate for democratic ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Dans un cadre social et éducatif marqué par la diversité culturelle, cette thèse de doctorat vise à comprendre la place de l’éducation à la citoyenneté démocratique dans les institutions muséales en tant qu’exemple de coopération entre éducations formelle et non formelle. La nécessité de cette coopération est fondée sur les difficultés actuelles de l’école qui est confrontée à l’enjeu d’assumer la promotion de la citoyenneté démocratique et des valeurs, telles que le respect de la diversité et des droits humains. Étant donné que les musées sont des repères de citoyenneté et des vecteurs de valeurs culturelles, nous avons étudié si les parties prenantes (les professionnels des musées et les enseignants qu’y amènent leurs élèves) réalisent le potentiel de l’action culturelle muséale pour éduquer à la citoyenneté démocratique. Il s’agit d’une recherche qualitative située au carrefour des Sciences de l’Éducation et de la Muséologie menée dans quatre musées à Paris et à Athènes sous forme d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40984
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40984
ND
40984
Εναλλακτικός τίτλος
Museum educational activities for democratic citizenship education : an example of cooperation between formal and non-formal education : goals, application and perspectives
L'action éducative des musées pour la promotion de la citoyenneté démocratique: un exemple de coopération entre éducations formelle et non formelle: objectifs, application, perspectives
Συγγραφέας
Χαραλαμποπούλου, Χριστιάνα (Πατρώνυμο: Αναστάσιος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταμέλος Γεώργιος
Robert André
Pachod André
Houssaye Jean
Κυπριανός Παντελής
Μπάλιας Στάθης
Καμαριανός Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη; Μουσειοπαιδαγωγική; Μη τυπική εκπαίδευση; Συνεργασία σχολειου-μουσείου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 429 σ.; Β' τόμος 269 σ.), πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)