Οι διδακτικές αναλογίες και η συμβολή τους στην κατανόηση βασικών εννοιών της χημείας

Περίληψη

Η αναλογική σκέψη αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς μηχανισμούς κατασκευής νέας γνώσης. Αυτή της η αξία αναγνωρίζεται και στο πλαίσιο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, όπου θεωρείται πως κατάλληλα σχεδιασμένες διδακτικές αναλογίες μπορούν να συμβάλουν στην απεμπλοκή της σκέψης μαθητών από εναλλακτικές αντιλήψεις για έννοιες και φαινόμενα των φυσικών επιστημών. Η καταγραφή των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με έννοιες της Χημείας έχει διεξαχθεί συστηματικά σε διεθνές επίπεδο και τα ευρήματα έχουν επαληθευτεί από την ελληνική βιβλιογραφία. Επίσης, για την υπέρβαση των εναλλακτικών αντιλήψεων έχουν προταθεί διδακτικά εργαλεία και πρακτικές, τα οποία κατά κανόνα στόχευαν στην αντιμετώπιση μιας εναλλακτικής αντίληψης ή στην αποσαφήνιση μιας συγκεκριμένης έννοιας των Φυσικών Επιστημών. Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διδακτική αντιμετώπιση ενός συνόλου εναλλακτικών αντιλήψεων εστιάζοντας στη διδασκαλία ενός πλέγματος εννοιών που αποτελούν το βασικό κορμό του αναλυτικού πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Analogical reasoning constitutes one of the most important mechanisms of knowledge construction. Its value is recognized in the framework of Science Education, considering that appropriately designed teaching analogies support students in overcoming alternative conceptions about concepts and phenomena related to science. Science Education research has systematically recorded students’ alternative conceptions relative to fundamental chemical concepts during the last decades at an international level. Besides, various teaching tools and practices have been suggested in the literature, each aiming at confronting one specific alternative conception or at clarifying one specific concept. The present dissertation proposes a comprehensive teaching intervention, designed so as to address a framework of fundamental chemistry concepts, which constitute the central core of the Grade 8 chemistry curriculum by supporting students in overcoming a set of alternative conceptions. The sample consisted ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40733
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40733
ND
40733
Εναλλακτικός τίτλος
Teaching analogies and their contribution in understanding fundamental chemistry concepts
Συγγραφέας
Θεοδοσίου, Μαριάννα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χρηστίδου Βασιλεία
Κουλαιδής Βασίλειος
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Μπονώτη Φωτεινή
Ασημόπουλος Στέφανος
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτικές αναλογίες; Διδασκαλία φυσικών επιστημών; Εναλλακτικές αντιλήψεις μαθητών; Θεμελιώδεις έννοιες χημείας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
231 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)