Μεθοδολογικό πλαίσιο για την διαχείριση της αβεβαιότητας στη γνώμη των ειδικών όταν αξιολογούν θέματα ναυτικής και θαλάσσιας ασφάλειας: εφαρμογή στις επιχειρήσεις μεταφοράς φορτίου από πλοίο-σε-πλοίο

Περίληψη

Οι ναυτικές δραστηριότητες χαρακτηρίζονται από κινδύνους που μπορούν να απειλήσουν την ασφαλή διεξαγωγή τους. Η διακινδύνευση που προκύπτει από αυτούς τους κινδύνους μπορεί να συσχετίζεται με πολλούς παράγοντες όπως την ανάγκη διεξαγωγής των επιχειρήσεων στο δυναμικό και επικίνδυνο θαλάσσιο περιβάλλον, την αναπόφευκτη πιθανότητα ανθρώπινου σφάλματος αλλά και την πιθανή αστοχία των μέσων διεξαγωγής της επιχείρησης εννοώντας τα πλοία και τον εξοπλισμό. Το ρίσκο είναι δυνατό να απειλήσει την επιτυχή διεξαγωγή της επιχείρησης προκαλώντας ατυχήματα με δυσμενείς συνέπειες στον άνθρωπο, το θαλάσσιο περιβάλλον αλλά και την περιουσία. Οι δυσμενείς επιπτώσεις από ένα πιθανό ατύχημα, έχουν ωθήσει τα ενδιαφερόμενα μέρη να δίνουν έμφαση σε θέματα ασφάλειας στις ναυτικές δραστηριότητες. Υποθέτοντας ότι μη αποδεκτή διακινδύνευση είναι εκείνη που ξεφεύγει από τα όρια της αποδεκτής οικονομοτεχνικά διακινδύνευσης, επάγεται ότι η ασφάλεια μπορεί να επιτευχθεί μειώνοντας τη διακινδύνευση σε αποδεκτά επίπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Maritime activities suffer inherently from risks that can compromise the success of the operations. The origins of these risks can be located in several factors; the need to deal with the complex and many times hostile sea environment; the human element, due to the unavoidable possibility of error during procedures, or the potential failure of the means to complete the process, including the failure of vessels or additional equipment during an operation. The risks can compromise the success of marine operation and may lead to an accident with adverse effects on human lives or the environment in combination with the loss of property. The adverse effects of a potential accident force stakeholders to give special attention to safety issues regarding the marine activities. Given that unacceptable risk is that which exceeds the limit of the tolerable region defined by the as low as reasonably practicable (ALARP) principle, it is inferred that safety is achieved by reducing risk to tolerable ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40699
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40699
ND
40699
Εναλλακτικός τίτλος
A methodological framework for treating uncertainty in experts’ opinion when evaluating maritime safety: application to ship-to-ship (STS) cargo transfer operations
Συγγραφέας
Σταύρου, Δημήτριος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλασσίων Μεταφορών
Εξεταστική επιτροπή
Βεντίκος Νικόλαος
Ψαραύτης Χαρίλαος
Μαυράκος Σπυρίδων
Δούκας Χρυσόστομος
Ψαρράς Ιωάννης
Σίσκος Ιωάννης
Τσακανίκας Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες
Λέξεις-κλειδιά
Ναυτική ασφάλεια; Λήψη αποφάσεων, αβεβαιότητα; Μεταφορτώσεις πλοίων; Γνώμες ειδικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
248 σ., εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)