Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση μιας ευρω - μεσογειακής διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής για την ενσωμάτωση της εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση

Περίληψη

Σύμφωνα με τον κλασσικό ορίσμό, η ανάπτυξη είναι βιώσιμη\αειφόρος όταν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες, χωρίς να μειώνει τη δυνατότητα των μελλοντικών γενιών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες. Η σύνδεση της Βιώσιμης/αειφόρου Ανάπτυξης (ΒΑ) με την εκπαίδευση χρονολογείται από τη δεκαετία του ’80. Η Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση (ΠΕ) παίζει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του γραμματισμού για τη ΒΑ, η οποία αποτελεί κομβικό σημείο όλων των μορφών γραμματισμού. Το ζήτημα της ετοιμότητας των πανεπιστημιακών εκπαιδευτικών στις προκλήσεις και στους στόχους της δεκαετίας για την Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη (ΕΒΑ) είναι επιτακτικό, αν θέλουν τα πανεπιστήμια να παίξουν ένα ρόλο ενεργό και δυναμικό μέσα από μία μετασχηματίζουσα μάθηση, που οδηγεί στη δράση, προς μια βιώσιμη\αειφόρο κοινωνία. Η ανάπτυξη διαδικτυακών κοινοτήτων πρακτικής πιστεύεται ότι συμβάλει σημαντικά στην ενσωμάτωση της ΕΒΑ στο Πανεπιστήμιο του 21ου αιώνα. Όλα τα παραπάνω δημιουργούν κάποια εύλογα ερωτήματα που θα μπορούσαν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

According to the classic definition, development is sustainable (SD) when it meets the current needs without compromising the ability of future generations to meet their own needs. Linking sustainable development with education dates back to the 80s. Higher Education (HE) plays a key role in the development of literacy for SD, which is the hub of all forms of literacy. The issue of preparedness for teachers of universities to the challenges and objectives of the Decade for Education for Sustainable Development (ESD) is imperative if universities want to play an active role and capacity through a transformative learning that leads to action, to sustainable society. Developing online communities of practice is believed to contribute significantly to the integration of the EBA at the University of the 21st century. All this creates some legitimate questions that could be addressed by a researcher in the context of sustainable development. In this study we argue that there is a need to use ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/40620
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/40620
ND
40620
Εναλλακτικός τίτλος
Design, develop and assess a euro-mediterranean online ESD xommunity of practice for reforming higher education curricula to address sustainable development
Συγγραφέας
Κλεισαρχάκης, Μιχαήλ του Γρηγόριος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μακράκης Βασίλης
Φλογαΐτη Ευγενία
Ρετάλης Συμεών
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Ζαράνης Νικόλαος
Κούρτη Ευαγγελία
Κωστούλα Νέλλη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη; Εικονικές κοινότητες πρακτικής; Πανεπιστημιακή εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
301 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)