Συστήματα απτών διεπαφών χρήστη και ανάπτυξη της αίσθησης του αριθμού με μικρά παιδιά: η παιδαγωγική μελέτη σχεδιασμού του AddOnTable

Περίληψη

Η διατριβή έχει σαν κύριο στόχο τη διερεύνηση ζητημάτων που συνδέονται με την παιδαγωγική και τη διδακτική αξιοποίηση των συστημάτων απτών διεπαφών χρήστη και αφορούν τις επιδόσεις των μικρών παιδιών σε προβλήματα σχετικά με την αίσθηση του αριθμού. Η έρευνά μας εστιάζεται σε δύο πειραματικές μελέτες οι οποίες έχουν κυρίως ποσοτικό χαρακτήρα. Η πρώτη μελέτη αφορά προβλήματα προσθετικού τύπου ενώ η δεύτερη προσθετικής σύνθεσης. Η επίδοση των παιδιών χρησιμοποιήθηκε σαν εξαρτημένη μεταβλητή και στις δύο μελέτες. Σαν μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το πείραμα και επιλέχθηκαν εργαστηριακές συνθήκες. Τα αποτελέσματα της πρώτης σύγκρισης της πρώτης μελέτης, η οποία αφορούσε προβλήματα προσθετικού τύπου, έδειξαν ότι οι επιδόσεις των παιδιών βελτιώνονται με την αξιοποίηση της εννοιολογικής μεταφοράς της τραμπάλας, ενώ τα αποτελέσματα της δεύτερης σύγκρισης έδειξαν ότι ο χειρισμός των φυσικών χειραπτικών υλικών στα πλαίσια ενός συστήματος απτών διεπαφών χρήστη βελτιώνει τις επιδόσεις το ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis has as its main objective to investigate issues related to pedagogical and didactic exploitation of tangible user interfaces systems , relating to the performance of young children to problems concerning number sense. Our research focused on two quantitative experimental studies. The first study involves addition word problems, and the second additive composition problems. Τhe performance of children was used as a dependent variable in all comparisons made in both studies. Experiments under controlled laboratory conditions was used as the methodological tool. The results of the first comparison of the first study, which involved addition type problems, revealed that the performance of children improved by utilizing the conceptual metaphor of the pan balance. The results of the second comparison indicated that the use of physical manipulatives within a tangible user interface system improves their performance compared to the virtual manipulatives. The second study of the pe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39976
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39976
ND
39976
Εναλλακτικός τίτλος
Tangible user interface systems and number sense development with young children: the pedagogical design study of the AddOnTable
Συγγραφέας
Χαλιαμπάλιας, Ρίζος (Πατρώνυμο: Ζαφείρης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών . Τμήμα Παιδαγωγικό Προσχολικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Χρονάκη Άννα
Καμέας Αχιλλέας
Καραγιαννίδης Χαράλαμπος
Λεμονίδης Χαράλαμπος
Χούστης Ηλίας
Φεσάκης Γεώργιος
Μιχαλοπούλου Αικατερίνη
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΜαθηματικά
Φυσικές ΕπιστήμεςΕπιστήμη Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορική
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συστήματα απτών διεπαφών χρήστη; Αίσθηση του αριθμού; Προσθετική σύνθεση; Προβλήματα προσθετικού τύπου
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
225 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)