Περίληψη
Εισαγωγή: Οι τρέχουσες μελέτες δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα σχετικά με τις επιπτώσεις του επαγγελματικού παιξίματος των πνευστών μουσικών οργάνων και του χορωδιακού τραγουδιού στην αναπνευστική λειτουργία. Επίσης δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί μια διεξοδική εκτίμηση της καρδιο-αναπνευστικής λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της εργοσπιρομετρίας, των μουσικών πνευστών οργάνων και των τραγουδιστών της όπερας/χορωδών.Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την αναπνευστική λειτουργία σε μουσικούς πνευστών οργάνων, χορωδούς και τραγουδιστές της όπερας, σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου υγιών ατόμων.Υλικό και Μέθοδος: Η πειραματική ομάδα αποτελούνταν από 45 άνδρες και 35 γυναίκες, από τους οποίους 58 ήταν τραγουδιστές της όπερας/χορωδοί και σολίστ και 22 μουσικοί πνευστών οργάνων. Οι ογδόντα συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου ήταν όλοι μη καπνιστές, υγιή άτομα, αντιστοίχου ηλικίας και φύλου με την πειραματική ομάδα. Η σπιρομέτρηση πραγματοποιήθηκε με έ ...
Εισαγωγή: Οι τρέχουσες μελέτες δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα σχετικά με τις επιπτώσεις του επαγγελματικού παιξίματος των πνευστών μουσικών οργάνων και του χορωδιακού τραγουδιού στην αναπνευστική λειτουργία. Επίσης δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί μια διεξοδική εκτίμηση της καρδιο-αναπνευστικής λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης της εργοσπιρομετρίας, των μουσικών πνευστών οργάνων και των τραγουδιστών της όπερας/χορωδών.Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την αναπνευστική λειτουργία σε μουσικούς πνευστών οργάνων, χορωδούς και τραγουδιστές της όπερας, σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου υγιών ατόμων.Υλικό και Μέθοδος: Η πειραματική ομάδα αποτελούνταν από 45 άνδρες και 35 γυναίκες, από τους οποίους 58 ήταν τραγουδιστές της όπερας/χορωδοί και σολίστ και 22 μουσικοί πνευστών οργάνων. Οι ογδόντα συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου ήταν όλοι μη καπνιστές, υγιή άτομα, αντιστοίχου ηλικίας και φύλου με την πειραματική ομάδα. Η σπιρομέτρηση πραγματοποιήθηκε με ένα ξηρό σπιρόμετρο, σύμφωνα με τις συστάσεις της Αμερικανικής Θωρακικής Εταιρείας. Η αναπνευστική λειτουργία μελετήθηκε περαιτέρω με καρδιοαναπνευστική δοκιμασία κόπωσης σε μια πειραματική ομάδα από 7 άνδρες και 8 γυναίκες και σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου των 8 ανδρών και 7 γυναικών. Στην πειραματική ομάδα, όλοι οι άνδρες ήταν μουσικοί πνευστών οργάνων, ενώ 5 γυναίκες ήταν χορωδοί και 3 μουσικοί πνευστών οργάνων.Αποτελέσματα: Η μέση ηλικία της πειραματικής ομάδας ήταν 47,9 (15,5) έτη για τους άνδρες και 46,6 (16,8) έτη για τις γυναίκες. Η πειραματική ομάδα και η ομάδα ελέγχου διέφερε στατιστικά σημαντικά στις τιμές των FVC και FEV1 (p <0,01) και στις τιμές της PEFR (p= 0.001). Όσον αφορά την αναλογία FEV1 / FVC, στατιστικά σημαντικές διαφορές ανιχνεύθηκαν μόνο στις γυναίκες (p = 0.001, για τις προβλεπόμενες τιμές). Στη μελέτη της καρδιοαναπνευστικής δοκιμασίας η μέση ηλικία των ατόμων της ομάδας ελέγχου ήταν 33,6 ± 7,4 έτη, ενώ η μέση ηλικία της πειραματικής ομάδας ήταν 36,0 ± 7,7 έτη. Όσον αφορά τα αμιγώς σπιρομετρικά ευρήματα στους άνδρες, η ομάδα ελέγχου είχε καλύτερες τιμές συγκριτικά με τους πνευστούς σε όλες τις παραμέτρους με τις τιμές της FEV να διαφέρουν οριακά στατιστικά σημαντικά (p = 0,046). Στις γυναίκες, συνέβη το αντίθετο: σε όλες τις σπιρομετρικές τιμές, μουσικοί πνευστών είχαν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με την ομάδα ελέγχου, με τις τιμές της FEV1 να διαφέρουν στατιστικά σημαντικά (p = 0,038). Συμπέρασμα: Τα ευρήματα της παρούσας μελέτης παρέχουν αποδείξεις ότι η επαγγελματική ενασχόληση με πνευστό μουσικό όργανο ή μονωδία έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην αναπνευστική λειτουργία. Τα ευρήματα από την καρδιοαναπνευστική δοκιμασία δείχνουν μια χειρότερη επίδοση κατά τη διάρκεια της άσκησης στους άνδρες μουσικούς πνευστών οργάνων σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου και μια ελαφρώς καλύτερη επίδοση στις γυναίκες μουσικούς πνευστών οργάνων σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Στην προσπάθεια να ερμηνεύσει κανείς αυτά τα φαινομενικά αντιφατικά αποτελέσματα, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι συνήθειες καπνίσματος των μουσικών (ήταν όλοι συστηματικοί καπνιστές) και η μέση ηλικία των ομάδων. Μεγάλες διαφορές σχετικά με την καρδιοαναπνευστική λειτουργία, εάν υπάρχουν, μπορεί να γίνονται εμφανείς μετά από πολλά χρόνια και μπορεί να μην προκύπτουν προς το παρόν, ενώ οποιαδήποτε προστατευτική δράση της ενασχόλησης με τα πνευστά μπορεί να μην αναδεικνύεται. Τα αποτελέσματα στις γυναίκες, αν επιβεβαιωθούν σε διαμήκη βάση, μπορούν να υποστηρίξουν τις προηγούμενες εικασίες σχετικά με την ευεργετική επίδραση της μονωδίας και του παιξίματος των πνευστών οργάνων στην αναπνευστική λειτουργία. Αντίθετα, η δυσμενής επίδραση του καπνίσματος στην αναπνευστική λειτουργία μπορεί να αναιρέσει οποιαδήποτε ευεργετική επίδραση του παιχνιδιού στους άνδρες. Τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά της ανάγκης, να διερευνηθεί περαιτέρω η καρδιοαναπνευστική λειτουργία των πνευστών και χορωδών σε μεγάλες σειρές και σε προοπτικές μελέτες. Μια λεπτομερής εξέταση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας μουσικών μπορεί να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το πώς ορισμένες σωματικές ασκήσεις μπορούν να επηρεάσουν την αναπνοή και τη φυσική κατάσταση. Πρέπει να εξεταστούν επίσης και τυχόν μελλοντικές θεραπευτικές εφαρμογές, καθώς και το αν μια καλύτερη αναπνευστική λειτουργία προδικάζει και καλύτερη απόδοση στους μουσικούς και τους χορωδούς
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Introduction: Current studies have not yet reached any definitive conclusions regarding the impact of choir singing and professionally playing wind instruments on an individual’s respiratory function. A thorough estimation of the cardio-respiratory function of wind instrument players and opera singers, including cardiopulmonary exercise testing (ergospirometry) has not been performed yet. Objective: The purpose of this research was to investigate the respiratory function of wind instrument players, choristers and opera singers in comparison with a control group of healthy individuals. Methods: The experimental group comprised forty-four (45) men and thirty-five (35) women, of whom fifty-eight (58) people were opera singers and vocal soloists, whereas the rest twenty-two (22) were wind instrument players. The control group consisted of eighty (80) participants, who all were non-smokers, healthy individuals, matched for age and sex with the experimental group members. The spirometry was ...
Introduction: Current studies have not yet reached any definitive conclusions regarding the impact of choir singing and professionally playing wind instruments on an individual’s respiratory function. A thorough estimation of the cardio-respiratory function of wind instrument players and opera singers, including cardiopulmonary exercise testing (ergospirometry) has not been performed yet. Objective: The purpose of this research was to investigate the respiratory function of wind instrument players, choristers and opera singers in comparison with a control group of healthy individuals. Methods: The experimental group comprised forty-four (45) men and thirty-five (35) women, of whom fifty-eight (58) people were opera singers and vocal soloists, whereas the rest twenty-two (22) were wind instrument players. The control group consisted of eighty (80) participants, who all were non-smokers, healthy individuals, matched for age and sex with the experimental group members. The spirometry was performed by the means of a dry spirometer, on the basis of the American Thoracic Society recommendations. The respiratory function was further studied through cardiopulmonary exercise testing in a group of seven (7) men and eight (8) women and compared with a control group of eight (8) men and seven (7) women. In the experimental group, all men were wind instrument players, while five (5) women were opera singers and three (3) were wind instrument players.Results: The mean age in the experimental group was 47.9 (15.5) years old for men and 46.6 (16.8) for women. There was a significant statistical difference regarding the FVC and FEV1 values (p<0.01) as well as the PEFR values (p=0.001) between the control and the experimental group. Regarding the FEV1/FVC ratio, statistically significant differences were detected only in women (p=0.001, for predicted values). In the cardiopulmonary testing study, the mean age of the control group subjects was 33.6±7.4 years, while the mean age in the experimental group was 36.0±7.7 years. Regarding the purely spirometric findings in men, the participants in the control group performed better than the wind instrument players in all the parameters, while the FEV values in the two groups marginally differed in terms of statistical significance (p = 0,046). The results obtained for women were exactly the opposite: in all spirometric values, the wind players/singers performed better than those in the control group and there was a significant statistical difference in the FEV1 values (p=0.038). Conclusion: The spirometry findings of the present study provide evidence that the professional involvement with a wind musical instrument or monody may have a beneficial impact on the respiratory function. The cardiorespiratory testing findings indicate a worse performance during exercise in male wind players/singers compared with the control group members and a slightly better performance in female wind players/singers compared with the respective members in the control group. In an attempt to interpret these apparently conflicting results, the musicians’ smoking habits (who all were regular smokers) and the mean age of the groups should be taken into account. If any noticeable differences regarding the cardiorespiratory function (i.e a clear decline) actually exist, these might become evident after many years and not at present, while any protective action of wind playing/singing may not be detected at all. The results for females could support the previous speculations about the beneficial impact of wind instrument playing or opera singing on the respiratory function, provided they are confirmed on a longitudinal basis. On the contrary, the deteriorating effect of smoking on the respiratory function may reverse any beneficial effect of wind instrument playing in men. The results are indicative of the necessity to further study the cardiorespiratory function of wind players and opera singers in large cohorts and on a long-term basis. A detailed examination of the musicians’ cardiorespiratory function may provide valuable information on how certain physical exercises could affect respiration and physical fitness. What should also be examined is whether any future treatments as well as a better respiratory function could possibly conduce to the musicians and singers’ improved performance.
περισσότερα