Η έμφυλη διάσταση της αλληλεπίδρασης στις αίθουσες διδασκαλίας στο δημοτικό σχολείο: μια έρευνα στην περιοχή της Κορίνθου

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της αλληλεπίδρασης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης και ο εντοπισμός πιθανής έμφυλης διαφοροποίησης στο πλαίσιο των μαθημάτων των Μαθηματικών και της Γλώσσας στην πόλη της Κορίνθου. Από την πλευρά της μεθοδολογίας, η παρούσα έρευνα χρησιμοποίησε τη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης και των ημι-δομημένων συνεντεύξεων, με σκοπό την τριγωνοποίηση των δεδομένων. Σε ποσοτικό επίπεδο, καταγράφηκε μέσα από την κλείδα παρατήρησης το πλήθος των αλληλεπιδράσεων ανάμεσα στους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες όσον αφορά α) ποιο φύλο έχει περισσότερες ευκαιρίες συμμετοχής στα εν λόγω μαθήματα, β) ποιο φύλο επαινείται πιο συχνά και γ) ποιο φύλο δέχεται πιο συχνά αρνητική κριτική σε σχέση με το φύλο και την κοινωνική προέλευση των συμμετεχόντων/ουσών. Σε ποιοτικό επίπεδο, αναλύθηκαν τα λεκτικά περιστατικά σε σχέση με την έμφυλη διαφοροποίηση που καταγράφηκαν από την παρατήρηση τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this study was to investigate teacher-student interactions for possible bias of sixth grade primary school mathematics and language classes in Corinth. As far as methodology is concerned, participant observation and semi-structured interviews were used as research methods, aiming at the ‘triangulation’ of data. On a quantitative level, a classroom observation scale was used in order to code the frequency of teacher-student interactions observed with regard to a) which gender has more response opportunities, b) which gender is praised more often and c) which gender is given out more criticism. The relationship between the teachers and students’ gender and social class and teacher-student interaction were examined. On a qualitative level, tone-setting incidents that enhance or hinder gender equity in the classroom were analyzed and semi-structured interviews were conducted with both teachers and students in order to find out how they perceive the interactions between thems ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39647
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39647
ND
39647
Εναλλακτικός τίτλος
Gendered interactions in primary school: α research in the city of Corinth
Συγγραφέας
Κάντα, Βασιλική του Γεώργιος
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μαραγκουδάκη Ελένη
Σιάνου-Κύργιου Ελένη
Γουβιάς Διονύσιος
Παπακωνσταντίνου Παναγιώτης
Γκότοβος Αθανάσιος
Κογκίδου Δήμητρα
Καντζάρα Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών; Φύλο; Κοινωνική προέλευση; Ευκαιρίες συμμετοχής; Έπαινος; Αρνητική προσοχή; Αυτό-εκπληρούμενη προφητεία; 'Εμφυλες διακρίσεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
viii, 268 σ., πιν.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)