Η ενοποίηση της γνώσης στο σύγχρονο ελληνικό γυμνάσιο: έρευνα των προδιαγραφών των φιλολογικών μαθημάτων και της εκπαιδευτικής πράξης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της ενοποίησης της γνώσης στο ελληνικό Γυμνάσιο τόσο σε επίπεδο προδιαγραφών της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και σε επίπεδο εφαρμογής της στην εκπαιδευτική πράξη. Υλικό της έρευνας αποτέλεσε το σύνολο των προδιαγραφών των «φιλολογικών» μαθημάτων (προγράμματα σπουδών, σχολικά βιβλία, λογισμικά πακέτα) και οι συνεντεύξεις με ένα σχεδιαστή και μία σχεδιάστρια των προγραμμάτων, με συγγραφείς σχολικών βιβλίων και με εκπαιδευτικούς της πράξης. Όσον αφορά τη μεθοδολογία της έρευνας, εφάρμοσα δύο «παραδείγματα» της Ποιοτικής Ανάλυσης Περιεχομένου και ειδικότερα αυτά της «Δόμησης» και της «Πρότυπης» Δόμησης. Επιπροσθέτως, ερμήνευσα τα κείμενα των παραφράσεων και τις πρότυπες γλωσσικές αναφορές του υπό έρευνα υλικού βάσει των εγγύς και άπω συγκείμενών τους. Με βάση την έρευνα της περιρρέουσας ατμόσφαιρας παραγωγής των υπό έρευνα προδιαγραφών και τη μελέτη του ερευνητικού υλικού διαπίστωσα τα εξής: A) Τα Δ.Ε.Π.Π.Σ. επιχειρούν να εισαγάγουν την ενο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this study was to investigate the integration of knowledge in Greek Gymnasium both at the level of standards of teaching (Curriculum) and also in educational practice level. Research material was all the teaching standards of literary courses (curricula, textbooks, software packages), as well as interviews with curriculum designers, authors of textbooks and teachers. Regarding research methodology, I applied two "examples" of Qualitative Content Analysis and particularly those of the ‘’Structure of Content” and the “Model Structure”. Additionally, Ι interpreted the findings of Content Analysis using the Interpreted method. The research findings were the following: Α) New curricula attempted to introduce integration of knowledge for the first time in the Greek educational system in two basic ways: 1) through interconnections between discrete courses by using “integrated meanings-connotations” or “integrated themes-issues” and 2) by developing purely integrated projects primar ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39440
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39440
ND
39440
Εναλλακτικός τίτλος
The integration of knowledge in modern greek gymnasium: research on teaching standards of literary courses and educational practice
Συγγραφέας
Αντωνίου, Φλωρεντία (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Μπονίδης Κυριάκος
Μαυροσκούφης Δημήτριος
Χοντολίδου Ελένη
Μπίκος Κωνσταντίνος
Παπαδοπούλου Βασιλική
Κατσαρού Ελένη
Κεσίδου Αναστασία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Προγράμματα σπουδών; Ενοποιημένα προγράμματα σπουδών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
297 σ., εικ., πιν., σχημ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)