Σχέση ηθικής ανάπτυξης με χαρακτηριστικά προσωπικότητας μαθητών/μαθητριών στο μάθημα της φυσικής αγωγής: συγκριτική μελέτη σε αστικά, ημιαστικά και περιφερειακά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η ανάπτυξη της ηθικής και οι επιρροές που αυτή δέχεται από εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες απασχόλησε πολλούς ερευνητές. Η παρούσα μελέτη εξέτασε α) τη δυνατότητα των 5 βασικών παραγόντων προσωπικότητας να προβλέψουν την ηθική ικανότητα εφήβων μαθητών αστικών, ημι-αστικών και περιφερειακών σχολείων στην καθημερινή ζωή και στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.), β) την επίδραση του γεωγραφικού χώρου σε συνδυασμό με τους παράγοντες προσωπικότητας και το φύλο των μαθητών στην ηθική ικανότητα των τελευταίων, γ) τη σύγκριση του επιπέδου της ηθικής ικανότητας στην καθημερινή ζωή με εκείνο στα πλαίσια της Φ.Α. και δ) τη συσχέτιση των σταδίων ηθικής ανάπτυξης στην καθημερινότητα με εκείνα στα πλαίσια της Φ.Α. Το δείγμα αποτέλεσαν 331 μαθητές και μαθήτριες Α και Β Γυμνασίου (M.O.ηλικίας = 12.47, T.A. = 0.74) στους οποίους δόθηκαν τα Moral Judgment Test (Lind, 1978), Moral Judgment Test in Physical Education (Mouratidou, Chatzopoulos & Karamavrou, 2008) και E-ΔΙΠΡΟΠΕ 12 (Μπεζεβέγκης & Πα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The development of moral judgment is affected by both internal and external factors and has been researched by many scientists. The present study investigated a) whether the five basic factors of personality can predict moral competence in high-school students of urban, semi-urban and rural schools in the context of everyday life and within the context of Physical Education (PE), b) the effect of the geographical area in conjunction with the personality factors and gender of students in moral competence, c) the comparison between levels of moral competence in everyday life and in the context of PE, and d) the correlation between the stages of moral competence in everyday life and those in PE. The sample consisted of 331 junior high students (7th and 8th graders) (Mage = 12.47, SD = 0.740), who were given the Moral Judgment Test (Lind, 1978), the Moral Judgment Test in Physical Education (Mouratidou, Chatzopoulos & Karamavrou, 2008), and the Inventory of Child Individual Differences ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39389
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39389
ND
39389
Εναλλακτικός τίτλος
The relationship of moral development with personality characteristics in students during physical education classes: a comparative study in urban, semi-urban and rural secondary education schools
Συγγραφέας
Καραμαύρου, Σοφία του Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σέρρες)
Εξεταστική επιτροπή
Μουρατίδου Αικατερίνη
Τσορμπατζούδης Χαράλαμπος
Κοΐδου Ειρήνη
Ευαγγελινού Χριστίνα
Γρούϊος Γεώργιος
Βλαχόπουλος Συμεών
Μπαρκούκης Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ηθική ικανότητα; Χαρακτηριστικά προσωπικότητας; Περιβαλλοντικοί παράγοντες; Φυσική αγωγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 96 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)