Το θρησκευτικό στοιχείο στη νεοελληνική δραματουργία (1850-1950)

Περίληψη

Το θρησκευτικό στοιχείο στη νεοελληνική δραματουργία (1850-1950).Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εντοπίσει το θρησκευτικό στοιχείο στη δραματουργία της περιόδου που εκτείνεται από το 1850-1950 στην πορεία σφυρηλάτησης της εθνικής ταυτότητας.Οι συγγραφείς των έργων που ορίζουν το “ Θέατρο της Καθαρεύουσας” προβάλλουν τη θρησκεία ως βασικό στοιχείο της εθνικής ταυτότητας. Στα έργα με καθαρά πατριωτικό χαρακτήρα επιχειρείται να τονιστεί ο εθνικιστικός ζήλος εξαιτίας του δόγματος της Μ. Ιδέας. Οι ρομαντικοί συγγραφείς υποστηρίζουν ότι η νίκη κατά του εγωκεντρισμού αποτελεί βασική προϋπόθεση ελευθερίας στην πίστη, στον έρωτα σε όλες τις πτυχές της ζωής. Η μελέτη του περιεχομένου των έργων που ορίζουν το λεγόμενο “ Θέατρο των Ιδεών” μας επιτρέπει να διαπιστώσουμε ότι οι συγγραφείς στέκονται με σεβασμό απέναντι στο θρησκευτικό φαινόμενο προσεγγίζοντας το επιφανειακά. Η ιδεολογική σύγχυση φτάνει μέχρι το σημείο να ταυτίζεται ο Σοσιαλισμός με το Χριστιανισμό. Τα ιστορικά δράματα της περιό ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The religious element in Modern Greek Dramaturgy (1850-1950).This dissertation’s objective is to trace the religious element in dramaturgy over a time interval, ranging between 1850- 1950 inclusive, all through the way towards forging National Greek identity. Authors of plays, who in their turn define “The theater of Archaic Greek Language”, suggest denomination as an integral part of the National identity. In plays which portray an authentic patriotic stand National zest has been underlined, courtesy of “Great Idea’s doctrine. Writers of romance, place great store on victory over egocentricity, on the grounds that winning entails freedom of creed, love, let alone all aspects of life. Study of the authors play content, who defines the so called “theater of Ideas”, entitles us to draw the conclusion that these writers treat Religious Phenomenon with utmost respect verging however on a rather superficial approach. Superstitions prejudices, creed and religious tradition have proved to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/39146
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/39146
ND
39146
Εναλλακτικός τίτλος
The religius element in modern greek dramaturgy (1850-1950)
Συγγραφέας
Νίκας, Σταύρος (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Καρδαράς Χρήστος
Γεωργοπούλου Βαρβάρα
Μπλέσιος Αθανάσιος
Βασιλάκου Χρυσοθεμις
Πετράκου Κυριακή
Μπαμπούνης Χαράλαμπος
Καραμάνου Ιωάννα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
397 σ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)