Η διασφάλιση της αυθεντικότητας ως μέσο προώθησης προϊόντων διατροφής: η περίπτωση του ελαιολάδου

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώθηκε στη διερεύνηση της επίδρασης της αυθεντικότητας στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Ειδικότερα, έγινε μια προσπάθεια διερεύνησης των χαρακτηριστικών που χρειάζεται να συγκεντρώνουν τα προϊόντα διατροφής ώστε να θεωρούνται αυθεντικά από τους καταναλωτές, με περαιτέρω εξειδίκευση στη διερεύνηση των χαρακτηριστικών που συνδέονται με την αυθεντικότητα στην κατηγορία του ελαιολάδου. Ο τελευταίος στόχος της παρούσας διατριβής αφορούσε τη διερεύνηση της προθυμίας πληρωμής των καταναλωτών για την αγορά αυθεντικού ελαιολάδου. Για την υλοποίηση των στόχων της διδακτορικής διατριβής πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με 603 καταναλωτές που διαμένουν μόνιμα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για τη διερεύνηση της αυθεντικότητας στα προϊόντα διατροφής και στο ελαιόλαδο αξιοποιήθηκαν με την εκτίμηση των μοντέλων CUB. Τα μοντέλα CUB είναι μία κατηγορία στατιστικών μοντέλων που χρησιμοποιούνται για την ερμηνεία τακτικών δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this thesis is to study the effect of authenticity on consumer purchase behavior in food products. In particular, an attempt is made to investigate the attributes consumers consider as important during authenticity evaluation of food products and olive oil. In addition consumers’ willingness to pay for authentic olive oil is measured. CUB models are employed for the interpretation of ordinal data and due to their ability of comparing and clustering the rating distributions consumers express about food products and olive oil's features, and due to the ability of detection significant similarities and differences in consumer responses. Moreover, with the introduction of respondents’ characteristics, like social, demographic and financially characteristics, CUB models allow the measurement of the influence that consumers’ profile has in the evaluation of authenticity attributes in food products and olive oil. Logistic Regression was used in order to identify the factors that po ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 10/2019)
Το πλήρες κείμενο της διατριβής είναι διαθέσιμο σε έντυπη μορφή από τη Βιβλιοθήκη Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΕΚΤ
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38942
ND
38942
Εναλλακτικός τίτλος
Ensuring authenticity as a tool of promoting food products: the case of olive oil
Συγγραφέας
Χούσου, Χαρούλα Ελευθέριος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος. Τμήμα Γεωπονίας. Τομέας Αγροτικής Οικονομίας
Εξεταστική επιτροπή
Τσακιρίδου Ευθυμία
Μάττας Κωνσταντίνος
Ράπτου Ελένη
Σέμος Αναστάσιος
Τζίμητρα-Καλογιάννη Ειρήνη
Μπουτσούκη Χριστίνα
Τζίνιους-Πασκουάλ Μαργαρίτα
Επιστημονικό πεδίο
Γεωργικές Επιστήμες
Άλλες Γεωργικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Αυθεντικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xxiv, 296 σ., εικ., πιν., γραφ.