Νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση των φυσικών επιστημών: διδασκαλία της πολυπλοκότητας στα οικοσυστήματα

Περίληψη

Η ερευνητική αυτή εργασία, σε πρώτο στάδιο, διαμορφώνει μία ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση για τη διδασκαλία βασικών χαρακτηριστικών των Πολύπλοκων Συστημάτων (ΠΣ, στη συνέχεια) σε προπτυχιακούς φοιτητές / υποψήφιους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αναφέρεται σε φοιτητές με δύο χαρακτηριστικά: (i) οι προϋπάρχουσες γνώσεις αυτών σε θέματα Θετικών Επιστημών (Science) να είναι μικρές, και (ii) το Τμήμα στο οποίο φοιτούν να μην είναι Τμήμα Φυσικής ή Μαθηματικών, δηλαδή να μην είναι τμήμα στο οποίο τα Πολύπλοκα Συστήματα αποτελούν υποχρεωτικό, αυτόνομο, μέρος της διδακτέας ύλης. Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά είναι από αυτά που καθιστούν, πιστεύουμε, την έρευνα αυτή πρωτοποριακή, καθότι υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία για τη διδασκαλία Πολύπλοκων Συστημάτων και ιδιοτήτων τους, αλλά αφορά μόνο φοιτητές Τμημάτων Θετικών Επιστημών ή μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε αντικείμενα Φυσικών Επιστημών και Μαθηματικών. Στο δεύτερο στάδιό της, η έρευνα αυτή διερευνά την εφαρμογή της διδακτικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

At a first stage, this research work is forming a complete teaching proposal for the instruction of basic characteristics of Complex Systems (CS) to undergraduate students. It addresses, specifically, students with two characteristics: (i) their little background knowledge of Science, and (ii) the Department in which they study, is not a Department of Physics or Mathematics, where Complex Systems would be a mandatory, autonomous, part of the Syllabus. By now, plenty of educational literature exists for the teaching of Complex Systems and their properties, but it only concerns learners of Science Departments or Secondary Education students, in classes of Science and Mathematics. Furthermore, the current research investigates the application of the aforementioned teaching proposal, in a case study – empirical research – involving a sample of students of the Department of Primary Education of the University of Athens, Greece (prospective teachers). The set out and proposed teaching sequen ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38714
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38714
ND
38714
Εναλλακτικός τίτλος
New technologies (ICT’s) in science education: teaching ecosystem complexity
Συγγραφέας
Γκιόλμας, Αριστοτέλης (Πατρώνυμο: Σπυρίδων)
Ημερομηνία
2013
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Καλκάνης Γεώργιος
Χαλκιά Κρυσταλλία
Πολίτης Παναγιώτης
Σταύρου Δημήτριος
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Γαλάνη Αποστολία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Πολύπλοκα συστήματα; Πολυπλοκότητα; Οικοσυστήματα; Διδασκαλία; Κατασκευαστικός εποικοδομητισμός; Πολυ - πρακτορικά συστήματα; Μάθηση στηριγμένη στη διερεύνηση; Net Logo; Κονστρουκσιονισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
267 σ., εικ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)