Η ανατροφοδότηση κατά τη διόρθωση των λαθών του γραπτού λόγου: πεποιθήσεις και πρακτικές των φιλολόγων του γυμνασίου

Περίληψη

O σκοπός της παρούσης διδακτορικής διατριβής είναι η διερεύνηση των πεποιθήσεων και πρακτικών ανατροφοδότησης των διδασκόντων σχετικά με τη διόρθωση των λαθών του γραπτού λόγου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα. Προκειμένου να μελετηθεί σε βάθος η συγκεκριμένη θεματική περιοχή πραγματοποιήθηκαν μία ποσοτική και μία ποιοτική έρευνα. Η πρώτη εξετάζει τον βαθμό εφαρμογής συγκεκριμένων πρακτικών ανατροφοδότησης σε 230 έλληνες φιλολόγους του Γυμνασίου, καθώς και τη βαρύτητα, την οποία οι ίδιοι αποδίδουν σε επιμέρους λάθη του γραπτού λόγου. Ειδικότερα, ως εργαλείο μέτρησης αξιοποιήθηκε πρωτότυπο ερωτηματολόγιο, προκειμένου να εξαχθούν οι προτιμήσεις των διδασκόντων στους τύπους της άμεσης και της έμμεσης διορθωτικής ανατροφοδότησης στα λάθη του γραπτού λόγου των μαθητών. Η ποιοτική έρευνα περιελάμβανε συνεντεύξεις με δέκα από τους διδάσκοντες που συμμετείχαν στην ποσοτική έρευνα, ώστε να διερευνηθούν βαθύτερα οι πεποιθήσεις των διδασκόντων, οι οποίες επηρεάζουν τον τρόπο διόρθωσης των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present thesis is to investigate teacher beliefs and feedback practices regarding written error correction in secondary education in Greece. In order to study this issue in depth, the mode of inquiry followed involved a quantitative and a qualitative research study. The first one examines the extent of implementation of particular feedback practices among 230 language teachers in classes of 12-15 year old adolescents as well as the gravity they attribute to particular errors in written speech. Specifically, the data collection instrument consisted of an original questionnaire, which aimed to elicit teacher preferences for direct and indirect corrective feedback types on errors in student writing. In the qualitative research, follow-up interviews were conducted with ten teachers who participated in the preceding quantitative research, in order to shed light on how their beliefs influence the way they correct written errors and shape their feedback practices.The findings f ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38600
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38600
ND
38600
Εναλλακτικός τίτλος
Feedback through error correction in written speech: beliefs and practices of greek language teachers in lower secondary schools
Συγγραφέας
Ζαρκογιάννη, Ευανθία του Χρήστος
Ημερομηνία
2016
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας . Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής πολιτικής
Εξεταστική επιτροπή
Γουδήρας Δημήτριος
Παπαδοπούλου Σμαράγδα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Μενεξές Γεώργιος
Οκαλίδου Αρετή
Καραγιαννοπούλου Ευαγγελία
Σακελλαρίου Αγγελική
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Γλωσσικό λάθος; Διορθωτική ανατροφοδότηση; Πεποιθήσεις; Στρατηγικές ανατροφοδότησης; Πρακτικές ανατροφοδότησης; Κοινωνικοπολιτισμική θεωρία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
378 σ., πιν., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)