Η εννοιολογική οικολογία και η αποδοχή της θεωρίας της εξέλιξης από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή χρησιμοποιεί την ιδέα της εννοιολογικής οικολογίας σαν εργαλείο και σαν πλαίσιο, για να διερευνήσει την αποδοχή της θεωρίας της εξέλιξης από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που διδάσκουν βιολογία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η εννοιολογική οικολογία συνδέεται με τις ευρύτερες έννοιες της εννοιολογικής αλλαγής και του επικοδομητισμού, αναλύεται θεωρητικά και τοποθετείται στο ιστορικό της πλαίσιο. Εξετάζεται η ιστορική διαδρομή και η παρούσα κατάσταση της αποδοχής της θεωρίας της εξέλιξης, στην Ελλάδα και στον κόσμο.Η κύρια έρευνα της διατριβής ήταν μια ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν βιολογία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η ίδια έρευνα έγινε και σε ειδικούς πληθυσμούς εκπαιδευτικών (βιολόγους, γεωλόγους, δασκάλους, νηπιαγωγούς, φοιτητές νηπιαγωγούς), για λόγους σύγκρισης και διερεύνησης ειδικών παραμέτρων. Συμπληρωματικά, διενεργήθηκε μια ποιοτική έρευνα με ημιδομημένες συνεντεύξεις, η οποία είχε σαν στόχο να επιβεβαιώσει, να διερ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present thesis uses the conceptual ecology as a theoretical tool and as a framework to investigate the acceptance of the evolution theory from the Greek teachers of biology in secondary education. The conceptual ecology is linked to broader notions of conceptual change and constructivism, theoretically analyzed and placed in its historical context. The history and the present condition of the acceptance of the evolution theory, in Greece and the world in general, is also examined.The main research study was a quantitative questionnaire survey conducted in teachers who teach biology in secondary education. The same survey was conducted in teachers with various specializations (biologists, geologists, teachers, pre-school teachers, undergraduate students of the department of childhood education) for comparison and investigation of specific parameters. Additionally, a qualitative study was conducted with semi-structured interviews, which aimed to confirm, explore, deepen and explai ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38573
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38573
ND
38573
Εναλλακτικός τίτλος
Conceptual ecology and the acceptance of the evolution theory from the greek teachers
Συγγραφέας
Κατάκος, Ευστράτιος (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Αθανασίου Κυριάκος
Τσελφές Βασίλειος
Γιαλαμάς Βασίλειος
Φλογαϊτη Ευγενία
Παπαδοπούλου Πηνελόπη
Ριζοπούλου Σοφία
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΒιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εξέλιξη; Δαρβίνος; Θεωρία εξέλιξης; Εννοιολογική οικολογία; Αποδοχή εξέλιξης; Επικοδομητισμός; Διδασκαλία εξέλιξης; Θρησκευτικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
250 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Ειδικοί όροι χρήσης/διάθεσης
Το έργο παρέχεται υπό τους όρους της δημόσιας άδειας του νομικού προσώπου Creative Commons Corporation:
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)