Επίδραση εκπαιδευτικής παρέμβασης στη συμμόρφωση και έκβαση της θεραπευτικής αγωγής σε ασθενείς με άτονα έλκη

Περίληψη

Εισαγωγή: Η επούλωση των χρόνιων φλεβικών ελκών παραμένει ένα σύνθετοπρόβλημα στον κλινικό χώρο που απαιτεί παρεμβάσεις από εξειδικευμένουςεπαγγελματίες υγείας. Ένας σημαντικός παράγοντας είναι η συμμόρφωση ηοποία καθορίζεται από την έκταση κατά την οποία ακολουθείται το θεραπευτικόσχήμα.Σκοπός: Η διερεύνηση των μεταβολών των γνώσεων και της συμμόρφωσης τωνασθενών με φλεβικά έλκη στη θεραπευτική αγωγή μετά από εκπαιδευτικήπαρέμβαση μέσω ενός δομημένου εκπαιδευτικού προγράμματος. Επίσης, στόχοςήταν η διερεύνηση της πιθανής συμβολής της συμμόρφωσης στο βαθμόεπούλωσης και την πρόληψη των υποτροπών. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαντυχόν συσχετίσεις μεταξύ των μεταβολών στη γνώσης και των μεταβολών στησυμμόρφωση, καθώς και μεταξύ του βαθμό συμμόρφωσης με το βαθμόεπούλωσης των ελκών. Μέθοδος: Το δείγμα της μελέτης αποτέλεσαν 65 ασθενείς με φλεβικά έλκη. Ημελέτη ήταν ημιπειραματική χωρίς ομάδα ελέγχου, με επαναλαμβανόμενεςμετρήσεις και παρέμβαση, με έλεγχο πριν αμέσως μετά, στο δεύτερο και στον τρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Venus leg ulceration is a chronic health problem which requiressystematic interventions from health care professionals. Compliance oradherence is the extent to which the treatment regimen is followed.Aim: The effectiveness of a nurse- led education package on venous leg ulcerpatients’ knowledge and concordance. Moreover, the effect of adherence onhealing rate and recurrence prevention was investigated, as well as anycorrelations between Knowledge and behavioral change or between adherenceand healing rate.Methods: The study sample was 65 venous leg ulcer patients. A quasiexperimentalwithout control group, pre, post and after three months test designwas applied. An educational 17 minute video was developed and implemented inleg ulcer patients. The «Whittener Activity Catalog of Self-Care in Venous Ulcer»(Panfil 2003), as well as a knowledge questionnaire were used to evaluate theeffectiveness of the educational intervention. Wound measurements were documented using digital ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/38280
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/38280
ND
38280
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of an educational intervention on adherence and outcome in leg ulcer patients
Συγγραφέας
Δημητράκη, Πασχαλίνα (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Λεμονίδου Χρυσούλα
Σουρτζή Παναγιώτα
Κατσάμπας Ανδρέας
Πατηράκη Ελισάβετ
Μπονάτσος Γεράσιμος
Γιαννακοπούλου Μαργαρίτα
Ελευσινιώτης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Φλεβικό έλκος; Εκπαιδευτή παρέμβαση; Προαγωγή της συμμόρφωσης; Γνώση; Αλλαγή συμπεριφοράς; Επούλωση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
202 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)