Περίληψη
Η τεράστια εξέλιξη που επιτελείται στο χώρο της Ιατρικής και της Τεχνολογίας μας παρέχει δύο επαναστατικά επιτεύγματα, τα ψηφιακά ακουστικά βαρηκοΐας και τα κοχλιακά εμφυτεύματα, τα οποία συνέχεια εξελίσσονται και βελτιώνονται και έχουν αλλάξει ριζικά την εκπαίδευση των βαρήκοων - κωφών παιδιών, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ισότιμη ένταξή τους μέσα στην τυπική εκπαίδευση και προσφέροντας δυνατότητες ώστε να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς η ακουστική τους ανεπάρκειας να αποτελεί εμπόδιο.Βασική προϋπόθεση για την ουσιαστική συμμετοχή των βαρήκοων - κωφών παιδιών στην τυπική εκπαίδευση αποτελεί η ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου, που θα συμβάλει στην κατάκτηση της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας δίνοντάς τους τη δυνατότητα για επιτυχή ανταπόκριση στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης τους.Για να διερευνηθεί η ανάπτυξη του λόγου των παιδιών με μεγάλου βαθμού βαρηκοΐα που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα και να συγκριθεί με παιδιά που ...
Η τεράστια εξέλιξη που επιτελείται στο χώρο της Ιατρικής και της Τεχνολογίας μας παρέχει δύο επαναστατικά επιτεύγματα, τα ψηφιακά ακουστικά βαρηκοΐας και τα κοχλιακά εμφυτεύματα, τα οποία συνέχεια εξελίσσονται και βελτιώνονται και έχουν αλλάξει ριζικά την εκπαίδευση των βαρήκοων - κωφών παιδιών, ανοίγοντας νέες προοπτικές για την ισότιμη ένταξή τους μέσα στην τυπική εκπαίδευση και προσφέροντας δυνατότητες ώστε να παρακολουθήσουν και να συμμετάσχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς η ακουστική τους ανεπάρκειας να αποτελεί εμπόδιο.Βασική προϋπόθεση για την ουσιαστική συμμετοχή των βαρήκοων - κωφών παιδιών στην τυπική εκπαίδευση αποτελεί η ανάπτυξη του προφορικού και του γραπτού λόγου, που θα συμβάλει στην κατάκτηση της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας δίνοντάς τους τη δυνατότητα για επιτυχή ανταπόκριση στο αναλυτικό πρόγραμμα της τάξης τους.Για να διερευνηθεί η ανάπτυξη του λόγου των παιδιών με μεγάλου βαθμού βαρηκοΐα που χρησιμοποιούν κοχλιακό εμφύτευμα και να συγκριθεί με παιδιά που χρησιμοποιούν ακουστικά βαρηκοΐας, χορηγήθηκαν δύο σταθμισμένα κριτήρια αξιολόγησης, το Ψυχομετρικό Κριτήριο Μαθησιακής Επάρκειας (Detroit Τεστ) και το Ψυχομετρικό Κριτήριο Γλωσσικής Επάρκειας (Λ-α-Τ-ω), καθώς και το δομικό μοντέλο ανάλυσης λόγου του Applebee.Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 140 παιδιά με μεγάλου και πολύ μεγάλου βαθμού βαρηκοΐα, που παρακολουθούσαν προγράμματα της γενικής εκπαίδευσης και χρησιμοποιούσαν τον προφορικό λόγο για να επικοινωνήσουν. Από αυτά τα παιδιά, τα 68 χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα και 72 χρησιμοποιούσαν ακουστικά βαρηκοΐας. Από τα 68 παιδιά που χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα, τα 35 αρχικά χρησιμοποίησαν για ένα διάστημα ακουστικά βαρηκοΐας και στη συνέχεια κοχλιακό εμφύτευμα, ενώ τα 33 εξ αρχής χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα.Η επεξεργασία των δεδομένων ανέδειξε ότι, ενώ η ομάδα των βαρήκοων - κωφών παιδιών που χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα και η ομάδα των παιδιών που χρησιμοποιούσαν ακουστικά βαρηκοΐας ήταν ισοδύναμες ως προς τη γνωστική και μαθησιακή τους επάρκεια, τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα είχαν καλύτερη γλωσσική ανάπτυξη στα τρία γλωσσικά συστήματα (προσληπτικό - οργανωτικό - εκφραστικό) και στα τρία γλωσσικά στοιχεία (φωνολογικό - σημασιολογικό - μορφοσυντακτικό, έναντι των παιδιών που χρησιμοποιούσαν ακουστικά βαρηκοΐας.Τα βαρήκοα - κωφά παιδιά που χρησιμοποιούσαν κοχλιακό εμφύτευμα είχαν καλύτερη επίδοση από τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν ακουστικά βαρηκοΐας στην παραγωγή και οργάνωση του γραπτού αφηγηματικού λόγου, σύμφωνα με το δομικό μοντέλο του Applebee.Τόσο η μαθησιακή επάρκεια, όσο και η γλωσσική ανάπτυξη των βαρήκοων - κωφών παιδιών, βάσει του χρονικού διαστήματος χρήσης των ακουστικών βαρηκοΐας ή/και του κοχλιακού εμφυτεύματος, ήταν καλύτερη σε σχέση με τη χρονολογική τους ηλικία, σε όλους τους τομείς της γνωστικής και γλωσσικής τους ανάπτυξης.Ενώ οι ομάδες των βαρήκοων - κωφών παιδιών που χρησιμοποιούσαν εξ αρχής κοχλιακό εμφύτευμα, των παιδιών που χρησιμοποίησαν για ένα διάστημα ακουστικά βαρηκοΐας και στη συνέχεια κοχλιακό εμφύτευμα και των παιδιών που χρησιμοποιούσαν ακουστικά βαρηκοΐας ήταν ισοδύναμες ως προς τη γνωστική και μαθησιακή τους επάρκεια, φάνηκε ότι τα παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα εξ αρχής είχαν καλύτερη γλωσσική ανάπτυξη. Επιπλέον, σε σχέση με την ηλικία κατά την εμφύτευση, τα παιδιά με κοχλιακό εμφύτευμα εξ αρχής είχαν καλύτερη γλωσσική ανάπτυξη, έναντι των άλλων ομάδων.Η γλωσσική ανάπτυξη των βαρήκοων - κωφών παιδιών που χρησιμοποιούσαν εξ αρχής κοχλιακό εμφύτευμα ήταν καλύτερη, τόσο σε σχέση με τη χρονολογική τους ηλικία, όσο και σε σχέση με το χρονικό διάστημα χρήσης, έναντι των άλλων παιδιών.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
Cochlear implants and digital hearing aids that constantly develop bring a breakthrough that takes place in the fields of Medicine and Technology. They have brought enormous change in the education of the hard-of- hearing and deaf children, opening new horizons that will allow their successful mainstreaming in the typical education classrooms, enhancing their potential to participate in the educational process without being left behind due to their hearing loss. The main prerequisite for their participation is the development of the oral and written language through which they will acquire the academic language proficiency. Academic language proficiency will give them the opportunity to successfully participate in the academic curriculum.In order to evaluate the linguistic development of children that used cochlear implants and compare it with that of children that used hearing aids the Detroit Test of Learning Aptitude (DTLA-4), the Psychometric Test of Language Acquisition Competence ...
Cochlear implants and digital hearing aids that constantly develop bring a breakthrough that takes place in the fields of Medicine and Technology. They have brought enormous change in the education of the hard-of- hearing and deaf children, opening new horizons that will allow their successful mainstreaming in the typical education classrooms, enhancing their potential to participate in the educational process without being left behind due to their hearing loss. The main prerequisite for their participation is the development of the oral and written language through which they will acquire the academic language proficiency. Academic language proficiency will give them the opportunity to successfully participate in the academic curriculum.In order to evaluate the linguistic development of children that used cochlear implants and compare it with that of children that used hearing aids the Detroit Test of Learning Aptitude (DTLA-4), the Psychometric Test of Language Acquisition Competence (L-a-T-o) and the Structure Model Analysis of Narratives by Applebee were used.The subjects of the study were 140 children with severe to profound sensorineural hearing loss who were enrolled in mainstream school settings and used oral speech in order to communicate. 68 of them used a cochlear implant, 35 of these children used hearing aids initially and they underwent cochlear implantation later and 33 used a cochlear implant from the beginning. Data analysis revealed that the group of cochlear implant users and the group of hearing aids users were equivalent in terms of learning acquisition competence. However, it was revealed that the cochlear implant users exhibited improved development in the three linguistic systems (reception, organization – production) and in the three linguistic forms (semantic, syntactic and phonological) compare to the hearing aids users. The cochlear implant users demonstrated improved competence compare to the hearing aids users in producing and organizing their written narrative language, according to the Structure Model Analysis of Narratives by Applebee. Both learning acquisition competence and linguistic development of the subjects were enhanced compare to their chronological age in all the fields of their cognitive and linguistic development.All groups of subjects, the group that used hearing aids initially and then underwent cochlear implantation, the group that used a cochlear implant from the beginning, and the group that used hearing aids, were equivalent according to their learning acquisition competence. However, it was found that the group that used a cochlear implant from the beginning exhibited improved linguistic development in comparison to the rest of the groups.In addition, although the group that used a cochlear implant from the beginning and the group that used hearing aids initially and then underwent cochlear implantation were similar in terms of the age at the time of cochlear implantation and in terms of learning acquisition competency, it was revealed that the group that used a cochlear implant from the beginning exhibited improved linguistic development compare to the group that used hearing aids initially and then underwent cochlear implantation. The linguistic development of hard of hearing and deaf children, in terms of their chronological age and the time they used the cochlear implant or the hearing aids, was better for the group that used a cochlear implant from the beginning.
περισσότερα