Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαμεσολάβηση της κυρίαρχης εθνικής ιστορικής αφήγησης στη μετεμφυλιακή Ελλάδα (1949–1974): η περίπτωση της Καβάλας

Περίληψη

Θέμα της παρούσας εργασίας είναι ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διάχυση και την εμπέδωση της κυρίαρχης εθνικής αφήγησης. Ερευνήσαμε τον επετειακό λόγο των εκπαιδευτικών, τις ομιλίες που οι ίδιοι εκφωνούν κατά τη διάρκεια εθνικών επετείων, καθώς και προφορικές μαρτυρίες συνταξιούχων δασκάλων και καθηγητών της περιόδου αναφοράς. Μελετήσαμε την επίσημη εθνική ιστορική αφήγηση, που εκφέρεται από τους εκπαιδευτικούς και απαντάται στον δημόσιο χώρο, πρωτίστως στην εκπαίδευση, δημοτική και μέση, τα κυρίαρχα πεδία της διαμεσολάβησης αυτής, ιστοριογραφικά και ιδεολογικοπολιτικά. Ακόμη, τη στάση της Υπηρεσίας αναφορικά με τον ρόλο των εκπαιδευτικών στη διαμεσολάβηση της αφήγησης αυτής και τον τρόπο που αυτοί ανταποκρίνονται, καθώς και τους παράγοντες που καθορίζουν τη στάση τους. Επιχειρήθηκε η διερεύνηση πιθανών διαφοροποιήσεων των εκπαιδευτικών ως προς τις εντολές της Υπηρεσίας ή ακόμη και αντιστάσεων, με δεδομένο το ασφυκτικό κλίμα πειθαρχίας που επικρατεί. Η κριτική ανάλυση του λόγου των εκπ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The central issue of the present thesis is the communication and the propagation of the dominant Greek national historical narrative and the consolidation of the official historical discourse through teachers’ discourse during the national ceremonies and celebrations in post-civil war Kavala (1949-1974). We presented teachers’ national discourse expressed in the public sphere, mainly in education, primary and secondary, in coherence with historical and political- ideological data. We tried to explore the possible differentiations of teachers despite the climate of pressure and discipline in politics and education in post-civil war Greece. We examined the results of this mediation, the dominant messages and notions in teachers’ discourse, mainly during the annual ceremonies and the school national celebrations, the way and the grade of their influence in the audience, students, parents, the local society, the official institution’s evaluation. We studied the oral material of interviews ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36708
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36708
ND
36708
Εναλλακτικός τίτλος
The role of teachers in the mediation of the dominant national historical narrative in post-civil war Greece (1949-1974): a case study at Kavala
Συγγραφέας
Στυλιανού, Μαρία (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ρεπούση Μαρία
Χαραλάμπους Δημήτριος
Συριάτου Αθηνά
Αποστολίδου Βενετία
Τζήκας Χρήστος
Αλεξίου Βασίλειος
Σταματόπουλος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΙστορία και Αρχαιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Εκπαιδευτικοί; Διαμεσολάβηση; κυρίαρχη αφήγηση; Μετεμφυλιακή Ελλάδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
686 σ., εικ., πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)