Μουσεία και άτομα με ολική ή μερική απώλεια όρασης: ζητήματα πρόσβασης και αξιοποίησης μουσείων στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αποτελεί μια διεπιστημονική μελέτη στους τομείς της Μουσειακής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και διερευνά τις προϋποθέσεις πρόσβασης των ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης στα μουσεία, στις δράσεις και στα πολιτιστικά αγαθά που αυτά διαχειρίζονται. Οι θεωρητικές αφετηρίες της παρούσας μελέτης συνδέονται με βασικές παραδοχές όπως η προάσπιση του δικαιώματος όλων των ανθρώπων στον πολιτισμό και στην εκπαίδευση και ότι η πρόσβαση στον πολιτισμό αποτελεί σημαντική παράμετρο εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης. Η συζήτηση για την πρόσβαση στον πολιτισμό, ωστόσο, αναδεικνύει και τον ρόλο της εκπαίδευσης αλλά και τη σχέση μεταξύ εκπαίδευσης και πρόσβασης στον πολιτισμό. Ο ρόλος της πρόσβασης στον πολιτισμό είναι σημαντικός για την ή στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη γενικότερα των ατόμων συμπεριλαμβανομένων και των ατόμων με αναπηρίες και ταυτόχρονα ο ρόλος της εκπαίδευσης είναι καθοριστικής σημασίας παράγοντας για την ουσιαστική πρόσβ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis is an interdisciplinary study in Museum Education and Special Education which explores the terms and conditions of access for individuals with visual disabilities to museums. The theoretical origins of this study include issues such as the defense of all people’s right for access to culture and education and the recognition that access to culture and education is one of the most important parameters of education and social inclusion. The discussion about access to culture reveals also the role of education and the relationship between education and culture since access to culture is a crucial factor for the education and social inclusion and at the same time the role of education is crucial for access and cultural participation. Considering the role of educational opportunities and choices of access and participation in museums, which are important factors for the shaping of individuals' relationship with the museum, the multidimensional nature of access, the inter ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/36292
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/36292
ND
36292
Εναλλακτικός τίτλος
Museums and individuals with visual disabilities: issues of access and education in museums for children with visual disabilities
Συγγραφέας
Κανάρη, Χαρίκλεια (Πατρώνυμο: Σταύρος)
Ημερομηνία
2015
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σχολή Επιστημών του Ανθρώπου. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Φιλιππάτου Διαμάντω
Αργυρόπουλος Βασίλειος
Γερμανός Δημήτριος
Αντωνοπούλου Αικατερίνη
Νάκου Ειρήνη
Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος
Στρογγυλός Βασίλειος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης; Πρόσβαση; Εκπαίδευση; Mουσείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τόμοι (Α' τόμος 376 σ. ; Β' τόμος 105 σ.), πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)