Τα μουσεία και το κοινό τους: ο ρόλος του μάρκετινγκ στην προσέλκυση επισκεπτών

Περίληψη

Αυτή η εργασία αναζήτησε τις τεχνικές και τις στρατηγικές του μάρκετινγκ σε θεωρητικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Συγκεκριμένα ερευνήθηκε διεξοδικά ο στόχος αυτής της έρευνας με τον καθορισμό της έννοιας μουσείο και της αναφοράς στα ελληνικά μουσεία, με την εξέταση της προσφοράς των μουσείων στους επισκέπτες, με την αναζήτηση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο των επισκεπτών των μουσείων, με τον καθορισμό του λόγου ύπαρξης του μάρκετινγκ στα μουσεία και τέλος με την αναζήτηση της στρατηγικής και των καταλληλότερων τεχνικών του μάρκετινγκ. Τέλος, σε σχέση με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη μέσω των ερωτηματολογίων και των συνεντεύξεων, παρουσιάστηκε και ενδεικτικό παράδειγμα «marketing plan» για τη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης. Πρώτα από όλα στα δεκατρία πρώτα κεφάλαια παρουσιάστηκαν τα θεωρητικά ζητήματα, όπου αναπτύχθηκαν έννοιες, όπως τα χαρακτηριστικά των μουσείων και των ελληνικών μουσείων, η προσφορά τους στους επισκέπτες, η αναζήτηση των επισκεπτών αλλά και των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This dissertation searched out the marketing techniques and strategies through a theoretical as well as a practical approach and how these strategies help museums and galleries so as to increase their visitors, so as to improve the provided amenities and finally to benefit, museums, Greek museums and especially the Art Gallery of Thessaloniki, that is dissertation’s case study. The aim of this research has been accomplished by the following. In the first part, theoretical issues have been analyzed, such as the word museum, Greek museums, and museum’s value for visitors, museums’ visitors and their needs in theoretical and practical level, museums’ marketing and its best techniques. In the second part, a practical approach presented, such as the aim and the research questions and methodology, the stages, the field conduct and the limitations that appeared, analysis of the questionnaires and the interviews results, and discovered similar keys to the theoretical base. The research took pa ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/42610
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/42610
ND
42610
Εναλλακτικός τίτλος
Museum and their audience: marketing's role in attracting visitors
Συγγραφέας
Παπαθανασίου, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2017
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας. Τομέας Ιστορίας της Τέχνης και Αρχαιολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Παπανικολάου Μιλτιάδης
Μυκονιάτης Ηλίας
Ζάρα Ιλιάνα
Κωτσάκης Κωνσταντίνος
Σέμογλου Αθανάσιος
Παϊσίδου Μελαχρινή
Γυιόκα Χαρίκλεια
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες
Ιστορία και Αρχαιολογία
Λέξεις-κλειδιά
μουσείο; Επισκέπτες; Μάρκετινγκ; Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
371 σ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)