Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος τροποποίησης παραγόντων κινδύνου για την υγεία και ασφάλεια στα σχολεία

Περίληψη

Η διαμόρφωση ενός ασφαλούς και υγιεινού σχολικού περιβάλλοντος αποτελεί προϋπόθεση, ώστε το σχολείο να υφίσταται ως θεμελιώδες σημείο αναφοράς για τη ζωή, τη μάθηση και την εργασία. Στα θέματα ασφάλειας και υγιεινής του σχολικού περιβάλλοντος σημαντικός είναι ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή, κύριο έργο του οποίου αποτελεί η αγωγή και η προαγωγή υγείας με σκοπό τη διατήρηση και βελτίωση της υγείας του σχολικού πληθυσμού.Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας προγράμματος αγωγής υγείας (εκπαιδευτική παρέμβαση), που εφαρμόστηκε από σχολική νοσηλεύτρια σε εκπαιδευτικούς δημοτικών σχολείων ως προς τις γνώσεις, τις στάσεις και τη συμπεριφορά τους στη σχολική ασφάλεια και υγιεινή. Πρόκειται για οιονεί-πειραματική μελέτη με δυο ομάδες - ελέγχου και παρέμβασης - και με αρχική και τελική μέτρηση, που πραγματοποιήθηκε σε τυχαίο δείγμα (42) σχολείων (37% του συνόλου) της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επαρχιακού νομού, ύστερα από αναλογική στρωματοποιημένη, τυχαία δειγματολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The creation of a safe and healthy school environment is a precondition for the school to exist as a fundamental reference point for life, learning and work. The role of the school nurse is important for school safety and hygiene, because she/he is responsible for health promotion and education, in order to maintain and improve the health of the school population. The purpose of this study was to investigate the effectiveness of a health education programme (educational intervention) implemented by a school nurse to teachers in primary schools on their knowledge, attitudes and behaviour in school safety and hygiene.This is quasi-experimental study with two groups - control and intervention - and with pre-test and post-test, carried out on a random sample of 42 schools (37% of the total) of Primary Education at a provincial area, following proportionate stratified random sampling. The sample size of teachers who participated in the study was 405 (224 in the intervention group and 181 in ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/35969
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/35969
ND
35969
Εναλλακτικός τίτλος
Development, implementation and evaluation of a health education programme in modification of risk factors for the health and safety in schools
Συγγραφέας
Σύρου, Νίκη (Πατρώνυμο: Φώτιος)
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής. Τομέας Δημόσιας Υγείας
Εξεταστική επιτροπή
Σουρτζή Παναγιώτα
Καλοκαιρινού Αθηνά
Ελευσινιώτης Ιωάννης
Βελονάκης Εμμανουήλ
Τσουμάκας Κωνσταντίνος
Γιαννακοπούλου Μαργαρίτα
Τζιαφέρη Στυλιανή
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική ασφάλεια; Σχολική υγιεινή; Πρόγραμμα αγωγής υγείας; Γνώσεις; Στάσεις; Συμπεριφορά; Εκπαιδευτικό προσωπικό; Σχολικός νοσηλευτής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
429 σ., πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)